Gå til innhold

Hjelp til kjøp: liten all-around hodetelefon til buss o.l, 1000-1500 kr


Shazame15

Anbefalte innlegg

Etter det som virker som mitt tjueandre PortaPro har jeg bestemt meg for at min tid med dette djevelens verk er over. Jeg har desverre ikke så mye erfaring med lydmarkedet, har særdeles lite peiling på hvordan man skal tolke spesifikasjoner og reviews er vanskelige å finne når man ikke helt vet hvor man skal starte. Så jeg spør altså dere, som forhåpentligvis har mye bedre innsikt i dette markedet, om hjelp.

 

Det jeg er ute etter, som det står i emnetittelen, er noe som fungerer for det meste. Jeg hører på rimelig variert musikk (metal, rock (og de fleste variasjoner innenfor denne sjangeren), noe dubstep, sikkert en del mer også jeg ikke kommer på i farta) men hovedfokuset ligger på det jeg har forstått kalles for alternativ rock, altså grupper som Kaizers Orchestra, Kråkesølv, Keane m.m.

 

Andre ting jeg gjerne vil ha, sortert etter viktighet med den viktigste først:

- Vanskelig å ødelegge. Dette skal hovedsaklig brukes på busstur fra og til skolen, i timen og lignende og vil ofte befinne seg i sekken. En beskyttende veske eller lignende vil holde. I verste fall kan jeg se bort i fra dette og bare ha hodetelefonen rundt nakken eller noe slikt mens jeg er på skolen.

- God komfort. Selvforklarende. Gjerne noe som ikke gjør at ørene mine føles som et vått strykejern etter en halvtime.

- Noe støydemping. Bråk fra bussen kan til tider være temmelig høy med viftesurr fra en vifte som spinner på det som virker som 10 000 RPM.

- Ikke lekke lyd til omgivelsene. Ettersom jeg vil være på en buss/i et klasserom med mange andre i som enten sover eller jobber med skolearbeid vil jeg nødig forstyrre de andre rundt meg i stor grad, selv om jeg ikke hører på så veldig høyt volum.

 

Prisen skal gjerne være mellom 1000-1500 kroner. Kan gå opp med noen hundrelapper dersom jeg får en bedre hodetelefon for det. Når det gjelder størrelse vet jeg ikke helt, det som betyr noe er hvor mange av mine ønsker som oppfylles av hodetelefonen. Helst noe lite (altså ikke heldekkende øreklokker) men er alltids åpen til forslag her dersom noen har erfaring med større hodetelefoner ved transport.

 

 

Bare spør dersom dere trenger mer informasjon.

Endret av Cellon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...