Gå til innhold

Dags før svensken å køpe ski!


s_s

Anbefalte innlegg

Ja, efter att ha bott i norge några vintrar blir man ju sugen på att ytterligare ta ett steg att ta till sig av den norska kulturen.

Jag skall alltså køpa ski!

Vad ær det som gæller før typ av ski. Jag har inte stått på ski på 15 år, men jag har god kondition och ær atletisk :)

Tænkte mest gå i spår, men har också lust att gå på lite skøyting eftervart. Har inte tænkt att gå ut i skogen dær det inte finns spår lagat.

 

Vad ær det før forskjell på klassisk ski, turski, och fjellski? Finns det inte en all-around ski? Har tænkt køpa nåt skidpakke før kanske 1700-2100kr. Någon som kan tipsa om ett par?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann svenske!

 

Jeg begynte å gå på ski for noen par år siden. Teknikken var helt elendig, og smøreferdighetene var på bunn. Det er veldig viktig å kunne smøre god ski, for å kunne få ski som du kan øve teknikk på. Hvis både ski og teknikk er dårlig, så blir det mange slittsomme turer.

 

Slik var det for meg den første vinteren.

 

År 2 gjorde jeg noe jeg syns var veldig smart: Smørefrie ski!

 

De fungere utmerket på det aller meste. Det er ofte varierende forhold og det stå utenfor løype å panisk prøve å finne en ritkig smøring det er et mareritt for meg. Jeg har sjeldent kost meg så mye som når jeg går forbi skiløpere på tradisjonelle ski som står i kanten med kladdete ski og spør meg "hva har du smørt med?" fordi de ser at jeg sliter ikke som de. "Smørefrie ski!" sier jeg da.

 

Skuffer du deg det så kan du øve inn teknikken på bekymringsfrieski.

 

God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...