Gå til innhold

Kva eg IKKJE liker med TES V: Skyrim (Spoliers)


Anbefalte innlegg

La meg bare begynne med å si at eg elskar spillet, utvilsomt årets beste spill for min del. Men, det er nok av folk som seier kva dei liker med spillet, så eg vil ta for meg det eg, etter å ha spilt gjennom brorparten av spelet, ikkje liker.

 

1. Bugga mainquest!. Med så mange godt gjennomførte quests er det veldig skuffande at Bethesda slapp Skyrim med ein bugga mainquest. Veit det er ein del andre som har opplevd problem med 'Esbern'. Alt av dialog mangler, og spillet stopper til stadigheit opp når han er involvert.

 

2. Vanskelighetsgrad. Veit fleire har klaga over dette. Hovudproblemet for min del blir at dersom eg stiller spelet på normal/adept, så bør den vanskelighetsgraden holde gjennom heile spillet. For at spillet ikkje skulle bli for lett har eg måttet økt vanskeligheita, til den no står på master. Regner med at dersom eg fortsetter å spille så vil eg etterhvert banke giants som fluer. Store skumle troll bør alltid eksistere i spill, der bør alltid vere ei ny utfordring. Alduin var bare som en hvilken som helst annen drage, bare litt sterkere og med meir hp.

 

3. Relatert til 1. Bethesda har virkelig noko å laere fra andre produsenter når det gjelder bosskamper. Disse bør i mine øyne bestå av fiender som ikkje bare er større og sterkere, men som også har spesielle evner (gjerne langt over gjennomsnittet) og kampene kan godt foregå i spesielle omgivelser. Eksempelvis trollkaren du må nedlegge for å komme inn til Alduin. Relativt skummel om du er spesialisert for naerkamp og sliter med å komme innpå, men på den andre sida kan du gjor som meg og snike deg innpå han med usynlighet og oneshotte med eit enkelt dolkestøt.

 

4. Black Reach. Skyrims utvilsomt storste og flottaste instance. Men, også den kjedeligste: 1 ussel quest der du skal samle blomster i klassisk WoW stil. Ingen artifacts. Ingen bosser/minibosser. Ingen gåter av typen du finner i andre Dwemer dungeons. Det virker rett og slett som om Bethesda har fokusert eine og aleine på det visuelle.

 

5. Lockpicking. Systemet virker alt for tilfeldig. Med 70 i lockpicking har eg opplevd å bruke 3 lockpicks på ein Master lås, mens eg brukte 10-15 på ein adept lås. Etterhvert blei det slik at tida det tar å opne ei kiste med novice-adept lås var verdt meir enn innhaldet. Perks merka eg veldig liten forskjell av, det var fullt mulig å opne ein master lås når eg var rundt lvl 4.

 

 

More to come* Kom akkurat på noko eg har glemt å gjøre i eit dungeon :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3. Relatert til 1. Bethesda har virkelig noko å laere fra andre produsenter når det gjelder bosskamper. Disse bør i mine øyne bestå av fiender som ikkje bare er større og sterkere, men som også har spesielle evner (gjerne langt over gjennomsnittet) og kampene kan godt foregå i spesielle omgivelser. Eksempelvis trollkaren du må nedlegge for å komme inn til Alduin. Relativt skummel om du er spesialisert for naerkamp og sliter med å komme innpå, men på den andre sida kan du gjor som meg og snike deg innpå han med usynlighet og oneshotte med eit enkelt dolkestøt.

Enig i det meste du sier, og spesielt til dette punktet. De eneste vanskelige kampene i spillet er de kampene der du blir drept på 1-2 slag. Dette er typisk 2 handed enemies eller magikere, mens dragene i spillet er latterlig enkle, og i alle mine dragekamper var det bare å løpe inn og slå mens de var på bakken, heale mens de flyr, og andre gang de lander dør de.

 

Virker også dumt når man har drept en stor drage knapt uten å bli skadet for så å bli drept på 2 slag av et troll. Ikke misforstå meg, troll er på ingen måte for vanskelige, men det er liten sammenheng mellom hvor sterk man antar en fiende vil være og hvor vanskelig den faktisk er.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Adept er standard vanskelighetsgrad. Prøv expert eller master.

Du har akkurat samme problem på expert og master, kort sagt så stiger du i nivå raskare enn mobs, og utfordringa forsvinner.

Ein skal kunne regne med at ein stor kraftig kriger kan banke det meste, men allerede på lvl 30 syns eg master begynner å bli for lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...