Gå til innhold

Innkallingskort til militæret


ZprMario

Anbefalte innlegg

ang. militæret:

jeg er bare 15 nå, men tenker allerede nå på militæret. det har seg alså slik at jeg vet ikke om jeg er norsk statsborger eller ikke. jeg har bodd hele livet mitt i norge, men er britisk statsborger. britisk pass osv.

jeg tror jeg er både norsk og britisk statsborger, men er ikke sikker. jeg tror også at når jeg er 18 må jeg velge statsborgerskap, og da skal jeg uten tvil velge britisk.

 

så spørsmålet mitt er om dere tror jeg vil bli innkalt eller ikke?

har både lyst og ikke lyst, men hvis jeg skal i militæret skal det vere som yrke på britisk side. ja, jeg er en britisk patriot! en blir jo ikke innkalt i England. der er det et yrke.

 

og vet dere om jeg kan velge statsborgerskap før jeg blir 18 også?

 

Er du ikke Norsk statsborger, blir du ikke kalt inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde 7 i hørsel da jeg gikk inn, og 9 i hørsel etter et år som vognfører/bv206 :D

 

BV206 og stridsvogn er vel ikke heelt samme greie kan det virke som, hehe.

 

Jeg hadde og 9 ved innrykk og 5 med dimmisjon. Det er funksjonskoder ikke en vanlig karakterskala.

 

Det er sant, det er jo egentlig funksjonskoder. Kode 5 tilsier at man ikke hører alle høyfrekvente lyder, dette kommer ofte av at man har blitt utsatt for skarpe lyder før. Metall mot metall, forskjellige ammunisjonsavfyringer o.l. hjelper så absolutt ikke på hørselen.

 

Til trådstarter: Lykke til!

Lenke til kommentar
Fakere har blitt anmeldt, bare så du vet det!

 

Fungerer dette i praksis? Blir folk som prøver å vri seg unna helsetestene under opptaks/inntaks uka anmeldt? Blir saken forfulgt sivilt eller militært i så fall?

Det blir trolig sivilt ja. Det er ikke småkaker å prøve å vri seg unna verneplikten!

Det har nok ikke skjedd altfor ofte at folk har blitt anmeldt, men jeg ville iallefall ikke ha risikert dritt på rullebladet fordi jeg var så pysete at jeg prøvde å lure meg unna militæret!

 

Freedom :woot:

Du vet ikke hva frihet er før du har avtjent verneplikten din! :grumpy:

 

Kode 5 tilsier at man ikke hører alle høyfrekvente lyder, dette kommer ofte av at man har blitt utsatt for skarpe lyder før.

Nesten riktig...5 betyr at man ikke hører de høyeste frekvensene på ett øre. Er det begge ører, er det en annen kode, men den husker jeg ikke nå.

Jeg hadde for øvrig 5 ved innrykk, og 9 ved dimmisjon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...