Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Et merkelig virus?


Anbefalte innlegg

Hadde nettopp et lite problem.

 

Maskinvare:

890FXA-GD70

Phenom II 965

Corsair Dominator 4GB

Radeon HD 5870

Kingston HyperX SSD 120gb (splitter ny med siste firmware på både hovedkort og ssd)

 

Saken er at jeg lastet ned et simulatorspill, og da jeg mountet den og gikk inn på setup.exe trynte hele maskinen. Fikk ikke bootet opp igjen. Kom forbi post og maskinvareidentifiseringen og helt til rett før windows loadingen begynner. Der stoppet det med en sånn cmd-understrek-blinke-ting som bare stod å blinket hele tiden. Jeg prøvde alt, resette bios, endre fra ahci til ide, reparere med windows cd, rebootet 10 ganger, prøvde å velge annerledes bootsequence bare for å teste og myyye mer. Men ingenting funket.

 

MEN, når jeg til slutt prøvde å gå inn i bootrec og skrev /fixboot og /fixmbr og deretter rebootet funket alt som før. Var det et virus på dette spillet som sørpet boot sector og master boot record?

 

Det virker jo kjemperart?

 

Jeg er forøvrig IKT utdannet gjennom forsvaret med mange års erfaring men har ikke vært borti noe slikt før. Noen som kjenner til noe lignende?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel med en slik utdanning vet man vel slikt vanligvis ? selv folk flest som har brukt pc en del vet vel slikt?

 

Pri en med en pc som er tilkoblet internet bør holdes bak en slags form for firewall og ha en eller annen form for antivirus innstallert

 

pri to, last aldri ned suspekte filer.

 

pri tre, kjør aldri suspekte filer.

 

Overholder du disse enkle reglene opplever man slikt som du forteller om svært sjeldent

Lenke til kommentar

Vel med en slik utdanning vet man vel slikt vanligvis ? selv folk flest som har brukt pc en del vet vel slikt?

 

Pri en med en pc som er tilkoblet internet bør holdes bak en slags form for firewall og ha en eller annen form for antivirus innstallert

 

pri to, last aldri ned suspekte filer.

 

pri tre, kjør aldri suspekte filer.

 

Overholder du disse enkle reglene opplever man slikt som du forteller om svært sjeldent

 

Det jeg spurte om var om det går an at et virus sørper boot sector og mbr i win 7. Ikke hvordan jeg skal unngå virus wink.gif

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...