Gå til innhold

Får ikke nettverkshatighet som router sier er der


cake

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

I dag sitter jeg på ett nettverk fra Telenor. Via telefonlinjene er det jo ikke all verden av hastighet, spesielt ikke når det gjelder opplastning. Det er litt synd, for jeg jobber en del med bilder og sending, og er avhengig av å ha noe opplastning. Eller det vil si, at jeg får omtrentelig det jeg betaler for. Per i dag har jeg ett nettverk som i følge modem(inne i modemet i konfigurasjon, står det at det i linjene er 14.431 mpbs ned, og 0,797 opp.

 

Når jeg imidlertid tester nettverket(lager et gjennomsnitt ved bruk av flere tester hvor andre enheter er deaktivert) får jeg 11.30 ned og knapt 0,58 opp. Modemet er av typen Thomson st546(har ikke oppdatert noe firmware, eller byttet denne)

Modemet er jo som sagt av en eldre type(med 100mbps svitsj), men jeg ville ikke tro at så mye forsvinner. Brannmur er ikke påslått. Modemet er koplet opp mot en trådløs router (d-link 655). Nettverkstestene er testet på en pc som er koplet opp mot kabel.

 

Noen som har noen formening om hvor dette forsvinner hen? vil jo tro at telefon i seg selv, men langt i fra så mye(kunne jo fint hatt videotelefon med den båndbredden i så fall) Avstand fra basestasjon har jo også litt å si, og jeg vet ikke om det er noen i nærheten av Stavanger by.

Takk for at du tok deg tid å lese min klagesang, og at du muligens har en løsning. :)

 

Edit: Litt usikker på om denne er feilpostet.

Basestajon, ikke bvasestasjon

Endret av cake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...