Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble printer til trådløs router ( altibox)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Mitt scenario er følgende :

 

1. Jeg har en printer som heter Brother MFC 7420 som jeg vil koble til trådløse router , osm er integrert i altibox hjemmesentral..

Printeren har display, men det går ikke an å gi den noe ip adresse på displayet.

 

2. jeg har middels lite peiling

 

3. Printeren har ikke nettverksutgang, kun telefonstikk ( ikke cat 5 stikk), og USB

 

4. Jeg kar koblet inn en usb kabel i printeren, i andre enden har jeg satt på en overgang USB til nettverksplugg, som jeg har koblet inn i min trådløse router.

 

5. Jeg finner ikke printeren når jeg søker etter den, jeg har da altså gått på "kjør" og funnet ipadressen til routeren ( tror jeg), som heter 192.168.10.101, og brukt denne til å søke med.

 

 

Jeg har en følelse av at jeg gjør noe feil her. Er det i det hele tatt mulig å koble til denne printeren? Jeg har gjort det med en trådløs printer en gang, men på den kunne man gi printeren en ipadresse i displayet.

 

Er også skeptisk til den overgangen fra usb-nettverk, er dette noe som kan fungere ?

 

Anyone :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Printeren i seg selv vet ikke hva nettverk er, og således kan du ikke konfigurere nettverket fra menyen. RJ11 utgangen er for å koble til telefonlinje(analog, for å sende fax), ikke nettverk.

 

Så oppsett her må gjøres etter manualen til den overgangen du har fra USB til nettverk. Sjekk også at den støtter printere og printerdeling. Noe de fleste gjør, men ikke alle(noen er beregnet for andre formål).

Lenke til kommentar

Den overgangen fra USB til nettverk du skriver om, høres ut som et standard USB nettverkskort. Hvis så, så vil det ikke fungere, fordi skriveren ikke har driver til dette. Det du må se etter, er en USB print server. Disse får du fra ca. 500 kroner og oppover på norske nettbutikker (Bl.a D-Link og HP JetDirect). Sammen med printserveren, følger det med programvare for å konfigurere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...