Gå til innhold

2.5" til 3.5" HDD/SSD Converter - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde vel heller sørget for å bestilt en retail-SSD med 3.5"-konverter inkludert, men for all del - heder for å lage ting selv.

 

Jeg fikk likevel ikke helt med meg hva som var problemet:

Skal han kjøre SSD i hotswap-kabinettet og det var dette som var "problemet"? Håper i såfall at det ikke er OS som skal ligge på SSD'en.

 

Hvis det bare er for å feste disken så går det jo fint med dobbeltsidig tape. SSD'en har ikke noe behov for å bli fastmontert da den ikke har vibrasjon og varme på samme måte som HDD.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det, han skal ha OS på den. Og ja, selvfølgelig går det fint å ha den i hotswapen, men det kan jo tenkes at han ved et uhell tar feil disk en dag. derfor vil han montere den inni.

Og dobbeltsidig tape er jo så klart et alternativ, men han skal oppgradere mer snart og tenker på nytt kabinett også, og tape som står litt kan bli temmelig fast etter hvert.

 

Håper du skjønner litt mer nå=)

Lenke til kommentar

Kult prosjekt. Digger macgyverløsninger.

 

Min SSD ligger faktisk bare løst i kabinettet. Vurdert å feste den med dobbeltsidig tape da.

Hadde den dinglende jeg også, men tok dobbeltsidig tape og satt den på høyre sidedeksel - da forsvant både SATA-kabler og disker ute av syne. Ble ihvertfall ryddig - og jallaløsningen er det jo ingen som ser.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Hva med borrelås tape? Dobbelsidig tape med borrelås altså, ene siden på SSD'en, andre i kabinettet. Lett å rive av og sette inn i nytt kabinett...

 

Ett annet alternativ er å bruke syltestrikker eller O-Ringer i eksisterende 3,5" brønn...

 

Why make it difficoult when you can make it simple??? :cool:

Lenke til kommentar

Tusen takk! :D

 

Må innrømme at jeg ble veldig fornøyd selv også mtp at det er første versjon og at total arbeidstid ble ca 3 timer!

I tillegg ble kompisen min, som skulle ha denne også veldig fornøyd med resultatet.

 

Dere får vente å se når v.2 kommer ;)

- men den blir ikke så veldig gjør-det-selv preget om jeg får til det jeg tenker inni hodet mitt:P

Lenke til kommentar

Noe som hadde vært enda kulere, er hvis du bytter ut IDE-kontakten på en gammel 3.5" disk med SATA, og lodder på en kort SATA-kabel som går inn i det gamle chassiset, slik at du kan gjemme hele SSD-en inni den gamle harddisken :-) Det er dog kulest med en vintage disk som du har brukt nå. De moderne, firkantede diskene er mye kjedeligere å se på.

Lenke til kommentar

Jeg er selv imot vindu. Synes det ser uprofft og barnslig ut.

 

Det jeg derimot liker, er at ting ser bra ut inni maskinen. Ikke det at så himla mange ser inni datamaskinen min, men det er alltids morsomt å legge ut bilder her på diskusjon.no og få litt internet-creds. I tillegg, er det jo litt morsommere å bruke maskinen når man vet at mye av den har du laget/forbedret selv, og at du har gjort en god jobb!

 

Jeg er nettopp (foreløpig) ferdig med PowerMac G5-kabinettet mitt(se signaturen), og selv om det er visse ting jeg gjerne skulle endret, er det fint å vite at jeg har modifisert kabinettet MYE, og at det jeg har gjort er av kvalitet. "The little things in life ... " :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...