Gå til innhold

Dataen rebooter, ingen feilmelding, tror ikke det er blaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Topicen i tråden min sa vel det meste. Jeg har Win XP SP1 med alle nyeste sikkerhetsoppdateringer. Jeg installerte ny antivirus i dag, Symantec pga alt dette snakket om blaster. Den fant et virus som den beskrev som hacktool, med navn "Msn 6 Detonation 1.5".. Jeg aner ikke hva det er, men sletta den ihvertfall. Nå finner den ingen virus. Jeg har også last ned Blasterfix av symantec, og den fant ikke blaster på dataen min.

Problemet er altså at plutselig rebooter maskinen. Det kan ta timer mellom hver gang, eller bare noen minutter. Ingen feilmelding eller advarsel, bare plutselig rett av. Når jeg er inne i windows nå er det ofte (men ikke alltid) 100% cpu bruk, hvorav mesteparten av det brukes av prosessen explorer.exe.

Vet ikke hvordan jeg kan beskrive problemet nærmere. Håper på hjelp, for dette er veldig kjedelig. Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter litt med samme problemet, først reinstallerte jeg, men så i går kveld, så begynte den igjen, kom til innlogging, så restartet den. Jeg tok ut den ene ram brikka, så funket den helt fint, det har den også gjort etter at jeg satte den inn igjen, men i ett annet spor. For se om det skjer igjen.

Før så kom den ikke til innlogging i det hele tatt, kom ikke inn i sikkerhets modus en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...