Gå til innhold

Om Corsair H[XX] skulle lekke..


Anbefalte innlegg

Skal kanskje investere i vannkjøling fra Corsair, har googlet litt, men fant ingenting.

 

Hva skjer hvis kjølingen lekker og kortslutter og ødelegger deler av PCn.. det er litt kjipt.. Produsenten bør erstatte systemet ditt? (verdi av det som er ødelagt).

Jeg må nesten ha et 100% sikkert svar siden jeg ikke tør å gamble med PC deler :p blir dyrt!

 

PS. Leser at mange har problemer med H60, den lekker tydeligvis lett :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er usikker om den lekker eller ei, kan du gjøre som alle custom vannkjølings byggere gjør før dem setter igang systemet.

De tar en 24-timers lekasje test. Det gjør man ved å kortslutte hovedkortkabelen (binders mellom 2 visse punkt) slik at vifter og pumper starter og ikke pc-komponentene, for å så å la vifta og pumpa/H60 stå å gå i 24 timer. Mange legger litt papir rundt om kring inni pc'n der det Kan lekke noe for å finne en eventuel lekasje. Og viss det lekker vann, no harm done, pga datakomponentene ikke var i drift. Da er det bare å sette ting på tørk i 1-3 dager eller kjøpe luft på kanne og blåse i vei og få en ny H60 som ikke lekker.

 

24-timers venting er en god deal når man tenker på hvor mange penger som kan gå tapt synest nå jeg ^_^

Lenke til kommentar

Hvis du er så nervøs, hvorfor gidder du å kjøpe vannkjøling i det hele tatt da? Så lenge du ikke gjør noe med kjølesystemet som fremprovoserer en lekkasje, og andre deler går fyken pga lekkasje, har du ditt på det tørre. (bare måtte..)

 

Så lenge Corsair veit om svakheten på H60 vil de naturlig nok godta at vannkjølingslekkasjen vil medføre krav om følgefeil, som igjen vil si at du er dekka om dette skulle skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...