Gå til innhold

Problem med øye


DarkRazer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er 15 år og ble født med en liten nerveskade på høyre side av ansiktet.

Dette gjør at jeg ikke kan blunke helt ordentlig med det øye.

Det blir liksom ikke helt lukket igjen.

Må noen ganger hjelpe litt til med hånden.

 

Vil dette påvirke min drøm om å komme inn i spesialstyrkene i Norge?

Vil dette ha noe å si?

 

Takk på forhånd.

Endret av DarkRazer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok du skal skaffe deg en backupdrøm, eller en plan b for å si det sånn.

 

Det kan jo hende at du kan komme inn som kokk eller noe. Men hva vet jeg, jeg driver egentlig bare og erter deg.

Du kunne vel kontaktet forsvaret og spurt? Det kan jo også hende at en karriere som minetramper og ungt lik ikke er så forlokkende når du endelig kommer i riktig alder. :no:

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du skal skaffe deg en backupdrøm, eller en plan b for å si det sånn.

 

Det kan jo hende at du kan komme inn som kokk eller noe. Men hva vet jeg, jeg driver egentlig bare og erter deg.

Du kunne vel kontaktet forsvaret og spurt? Det kan jo også hende at en karriere som minetramper og ungt lik ikke er så forlokkende når du endelig kommer i riktig alder. :no:

 

At du i det hele tatt gidder å være så frekk. Har du ikke annet å gjøre på en søndagskveld?

Lenke til kommentar

Vidarkri har helt rett, og tåler du ikke humor er ikke nettet et sted for deg.

Om det er noe angående nett-etikette du er usikker på vil jeg be deg venligst lese de offisielle reglene for nettet.

Disse kan du finne her;

http://s3.amazonaws.com/kym-assets/photos/images/original/000/030/662/rules.jpg.jpg?1260852319

 

Forsvarets "nye" policy anngående verneplikt er at kun de best egnede skal innkalles.

Har du øyeproblemer er ikke du best egnet.

Lenke til kommentar

Som fyren over med for lang signatur sier(som ironisk nok linker til regler for nettet, men bryter forumet sine), hvorfor skal forsvaret velge en med problemer når de kan velge haugevis uten problemer?

Det er kamp om plassene til spesialstyrkene, kun de beste blir valgt.

 

Det er ikke alltd man kan bruke en hånd til å lukke øyet. Får du f.eks sand på øyet trenger du å kunne blunke skikkelig.

Ting som virker som bagateller i det daglige kan bli ett realt problem ute i felt og ute på oppdrag.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Vent til sesjon kommer og la lege avgjøre problemet ditt der. Selv om du er født med en feil, vil ikke dette nødvendigvis diskvalifisere deg til tjeneste i Forsvaret. Alt av skader blir vurdert på induvidielt nivå. Jeg har vært borti mange med forskjellige hemninger i Forsvaret som ikke har noen problemer med å tjenestegjøre.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar! Vil gjerne ha fler!

 

Jeg vurderer å gå til legen å spørre om hva jeg kan gjøre får å øve opp øye mitt til å blunke ordentlig.

Har blitt mye mye bedre siden jeg var født, og legen har sagt at med øving og alder vil det bli bedre.

 

Er det mulig at jeg f.eks går til legen etter skolen uten å ha bestilt time?

Vil det koste noe at han sjekker meg? Er det gratis? Må jeg bestille time først?

Lenke til kommentar

Vent til sesjon kommer og la lege avgjøre problemet ditt der. Selv om du er født med en feil, vil ikke dette nødvendigvis diskvalifisere deg til tjeneste i Forsvaret. Alt av skader blir vurdert på induvidielt nivå. Jeg har vært borti mange med forskjellige hemninger i Forsvaret som ikke har noen problemer med å tjenestegjøre.

Å tjenestegjøre i vanlig tjeneste kan nok fungere, men å være profesjonell soldat i f.eks TMBN er nok litt værre.

 

Sier ikke det er umulig, men det tipper sjansene er relativt små.

Lenke til kommentar

Vent til sesjon kommer og la lege avgjøre problemet ditt der. Selv om du er født med en feil, vil ikke dette nødvendigvis diskvalifisere deg til tjeneste i Forsvaret. Alt av skader blir vurdert på induvidielt nivå. Jeg har vært borti mange med forskjellige hemninger i Forsvaret som ikke har noen problemer med å tjenestegjøre.

Å tjenestegjøre i vanlig tjeneste kan nok fungere, men å være profesjonell soldat i f.eks TMBN er nok litt værre.

 

Sier ikke det er umulig, men det tipper sjansene er relativt små.

 

Hva om jeg lærer meg å blunke på det øyet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...