Gå til innhold

[Løst] Betale lisens for tv ?


Anbefalte innlegg

Hei,

har et spm angående tv og tvlisens.

 

Det har seg slik at vi har to tver i huset. En i stua ned der vi har rikstv, og

en i andre etasje som blir bare brukt til xbox,pc osv i første omgang. Da er spm om jeg må

betale en eller annen tvlisens for tven oppe som blir brukt til spilling. Den er ikke koblet til noe dekoder og har ingen kanaler i første omgang. Skal bare bli brukt til spilling.

Må jeg da betale lisens for dette eller trenger jeg ikke det ?

 

Mvh, En dude.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 


Hei,
har et spm angående tv og tvlisens.

Det har seg slik at vi har to tver i huset. En i stua ned der vi har rikstv, og
en i andre etasje som blir bare brukt til xbox,pc osv i første omgang. Da er spm om jeg må
betale en eller annen tvlisens for tven oppe som blir brukt til spilling. Den er ikke koblet til noe dekoder og har ingen kanaler i første omgang. Skal bare bli brukt til spilling.
Må jeg da betale lisens for dette eller trenger jeg ikke det ?

Mvh, En dude.


Så lenge det er innenfor samme husstand, skal det kun betales 1 lisens uansett hvor mange tv'er du har, så lenge de er til privat bruk.
Se:
http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.4530440
Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvorfor vi fortsatt skal betale penger til nrk for å ha en tv?

Jeg har ikke tv pga jeg får alt jeg trenger gjennom internett.

Men om jeg skulle få lyst å kjøpe en tv for å spille gamle spill på stor skjerm, så skal jeg altså uansett betale penger til nrk. Det er jo bare helt vanvittig.

 

Jeg har 0 interesse av å se på nrk.

 

Hva om jeg har en tv kanal dekoder da, men bruker en projektor til å "se på tv" ?

Hvor går grensen?

Lenke til kommentar

Det er tuneren som er lisenspliktig. Har du TV med tuner kan du få den blokkert/fjerna på godkjent verksted. Men synes heller det kunne vært et valg når en kjøpte TV.

 

De kunne jo også kryptert NRK slik at kun de som betaler lisens får inn kanalen. Men da mister de jo selvfølgelig enorme inntekter på purregebyr etc. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...