Gå til innhold

Thief/assassin class, noen med erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal snart begynne på skyrim, og eg lurer på om noen av dere har efarninger når det kommer til thief/assassin classen.

 

Det var det eg spilte i oblivion, og det var helt supert. Meg eg lurer på hvordan de fungerer i skyrim, spesielt på vanskeligere fiender, som f.eks drager. Greit nok du kan bruke pil og bue, men hvordan skal du fortsette kampen når dragen har landet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Well, om du sliter med å skaffe deg piler og slikt, se om du kan skaffe deg spellen "Bound Bow" og nok mana til å kaste den, trur dette er den sterkeste buen du finner på lavt nivå...

 

Jeg har på følelsen at Bound spells rett og slett har for mye power på mitt stadie over normale våpen ( kan være at jeg har puttet mye points i conjuration )

Lenke til kommentar

Har spillt en character opp til level 7, med dualwield onehandere, og heavy armor. Men elsker å snike meg rundt, og vil gjerne starte en sneaky bastard i kveld. Det jeg vil bygge på er archery/onehanded/sneak, samt litt lockpicking og pickpocket for å spe på inntektene mine. Men sliter litt med hvilken rase jeg skal være... Først og framst blir jeg å bruke pil og bue der det går bra, men bruke dual-wield one handed hvis jeg får fiender tett innpå meg.

 

Lurer også på om jeg skal gå for Thieves Guild eller the dark brotherhood... Tenker dark brotherhood da jeg gjerne vil være mere assasin enn thief...

 

Noen forslag og tanker?

Lenke til kommentar

Har spillt en character opp til level 7, med dualwield onehandere, og heavy armor. Men elsker å snike meg rundt, og vil gjerne starte en sneaky bastard i kveld. Det jeg vil bygge på er archery/onehanded/sneak, samt litt lockpicking og pickpocket for å spe på inntektene mine. Men sliter litt med hvilken rase jeg skal

være... Først og framst blir jeg å bruke pil og bue der det går bra, men bruke dual-wield one handed hvis jeg får fiender tett innpå meg.

 

Lurer også på om jeg skal gå for Thieves Guild eller the dark brotherhood... Tenker dark brotherhood da jeg gjerne vil være mere assasin enn thief...

 

Noen forslag og tanker?

Ta den rasen du liker best, eller har fordeler som kommer godt med (f.eks den rasen som har 50% resistans mot magi og den som har 50% resistans mot flamme).

De bonusene man får i starten jevner seg ut fort og har ikke så mye å si når du er kommet opp et par level.

 

Å bruke poeng på perks i one-handed når man skal spille som snikmorder er ikke så smart etter hva jeg har sett og hørt. De perks'ene du finner i Sneak gir deg nemlig svært kraftige oppgraderinger av våpenet ditt, i tillegg til at man kan bruke enchantsments og diverse items. Er lurere å skaffe perks i lightarmor vil jeg tro, er viktig at den ikke er for svak og er mange gode fordeler å hente der.

 

Poenget med å være assassin er å ikke komme for tett innpå fiender ^^

Lenke til kommentar

Jeg har en lvl 18 Thief/Assassin character (Imperial) som jeg koser meg stort med.

Rase valgte jeg kun basert på personlige preferanser og ikke hva slags startskills/resists/powers den starter med, det har uansett utrolig lite å si hva slags rase du er utover de første levlene.

 

Jeg startet spillet med å fokusere på main quest til det stadiet at jeg hadde fått unlocket en god del Dragon Shouts (Throw Voice for Sneaky folk er epic), for deretter å kjøre løs med Thieves Guild oppdragene (begynner å nærme meg slutten her tror jeg), før jeg gyver løs på The Dark Brotherhood.

 

Valgte Thieves Guild først, da jeg fikk muligheten til å selge tyvgods, noe som er veldig lønnsomt :)

 

 

Siden jeg er Imperial, så ender det nok opp med at jeg blir en slags agent for The Empire og kutter strupen til Ulfric (noe sier meg at dette kan bli vanskelig). Om ikke dette lar seg gjøre sånn helt uten videre, får jeg heller ta ut alle kjente Stormcloak sympatisører, agenter og soldater, med gift, strupekutting og godt plasserte hodeskudd ;)

Endret av oldgiffer
Lenke til kommentar

Speler og ein Thief/assasain class, med dual wield.

 

Det som er viktig er jo å veta at du kan vera svak i nærkamp. Så viktig å klare å snike seg bak byttet og få til 15x hitten med daggers når du unlocker den perken. Kan vera tricky i grotter med veldige mektige fiendar, men det går. Møter eg dei head on er eg dead meat :( lvl 28 no.

Lenke til kommentar

Spilt ferdig thieves guild og dark brotherhood.

 

Har nå evnen til ta ned troll på 2x hit. Sneak, double dagger, 30x dmg.

 

Veldig morsomt å spille som assassin og thief, akkurat som i oblivion.

 

Tips: Bruk alle perks i sneak ettersom du får level, så bruker du i pickpocketing samtidig til du kan plassere poison på folk. Etter det kan du oppgradere one-hands for å få bedre daggers.

 

Alle type "bosser" har jeg tatt ned ved å pickpockete, plassert en hel del poison og ventet i et hjørne mens bossen sakte, men sikkert velter rundt.

Endret av Trollfjes
Lenke til kommentar

Speler og ein Thief/assasain class, med dual wield.

 

Det som er viktig er jo å veta at du kan vera svak i nærkamp. Så viktig å klare å snike seg bak byttet og få til 15x hitten med daggers når du unlocker den perken. Kan vera tricky i grotter med veldige mektige fiendar, men det går. Møter eg dei head on er eg dead meat :( lvl 28 no.

 

Kjører samme stil, men jeg "sniper" med bue i mer tricky situasjoner hvor sneak/backstab blir vrient. Det fungerer ganske fett så langt :)

Lenke til kommentar

Hvis man vil fokusere på sneak og bue antar jeg det er best å fokusere på utholdenhet og ikke helse, ettersom man i teorien ikke skal bli særlig slått på? Jeg har brukt litt poeng på helse nå i starten for å få et minimum av overlevelsesmulighet. Men hvor stor bør fordelingen mellom helse og utholdenhet være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...