Gå til innhold

Mus- og menykontrollproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg opplever kraftige problemer i forbindelse med navigering i menyer og scrolling med musa. I menyer generelt highlightes menyvalg i ett millisekund før de gråes ut igjen når jeg hoverer musa over dem. Scrollen reagerer også tregt, og jeg kan kun scrolle helt ut eller til 1. person, altså ikke noen mellomting. F fungerer ikke heller. I level up menyen navigerer spillet automatisk rett inn i det første stjernetegnet til en tilfeldig perk, gjerne den helt øverst, og det er vanskelig å komme ut igjen eller å bytte tre, og umulig å vandre nedover på treet. Først tenkte jeg det var en horribel konsollport, men så ille kan det umulig være. Er det musa? Spillet? Drivere? PC-en min møter requirements.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er verdt å nevne at museknappene er bundet galt ved installering. Dvs at venstre museknapp kalles M2 og omvendt.

En må gå inn og sette venstre museknapp til M1 og høyre museknapp til M2. Ellers blir det bakvendt når man skal switche om i "favourites" menyen for venstre og høyre hånd. Ellers blir det til at man må klikke med høyre museknapp for å binde f.eks et sverd til venstre hånd.

Skrevet

Skyrim er ikke optimert for PC bruk. så menyene er litt klumsete. Iblant så vil menyer oppføre seg litt merkelig. bare vær obs på hva som er highlighted og bruk piltastene får å forsikre deg om hva du klikker på når dette skjer.

@Decoman museknappene er da vel ikke bundet galt? det gir da mye mer mening å bruke pekefingeren til høyre hånd ettersom det er der du har dine main attacks. Et menneske har mye mer kontroll over pekefingeren enn lang/ringfingeren. gir mye mer mening å ha høyre der. du bruker uansett høyre hånd til å angripe med(Med mindre du er venstrehendt og bruker en venstrehåndsmus) til motsetning fra konsollbrukerne som bruker begge hender.

Skrevet

Skyrim er ikke optimert for PC bruk. så menyene er litt klumsete. Iblant så vil menyer oppføre seg litt merkelig. bare vær obs på hva som er highlighted og bruk piltastene får å forsikre deg om hva du klikker på når dette skjer.

Jeg er klar over dette, men jeg nevner i første post at dette er så ille at det umulig kan være pga konsolloptimalisering. Ting fungerer ikke som de skal. Jeg får ikke valgt perks. Jeg gjentar, spillet går automatisk, av seg selv, rett inn i det første stjernetegnet i level up menyen. Det er ikke mulig å bevege seg nedover til andre perks på stjernetegnet, og det er ekstremt vanskelig å bytte stjernetegn. Når jeg scroller mellom 1.- og 3.persons synsvinkel tar det et sekund før spillet reagerer, og det zoomer enten helt ut eller helt inn. Ingen mellomting.

Skrevet

Jeg er klar over dette, men jeg nevner i første post at dette er så ille at det umulig kan være pga konsolloptimalisering. Ting fungerer ikke som de skal. Jeg får ikke valgt perks. Jeg gjentar, spillet går automatisk, av seg selv, rett inn i det første stjernetegnet i level up menyen. Det er ikke mulig å bevege seg nedover til andre perks på stjernetegnet, og det er ekstremt vanskelig å bytte stjernetegn. Når jeg scroller mellom 1.- og 3.persons synsvinkel tar det et sekund før spillet reagerer, og det zoomer enten helt ut eller helt inn. Ingen mellomting.

Virker som du har en eller annen kontroll-input som forstyrrer. Prøv å skru av Xbox-kontroller i innstillingene og slikt. Eneste jeg kan skjønne som påvirker det.

Skrevet

Prøv disse:

16# Disable Smooth Mouse Setting – Mouse Acceleration Fix

Go to your Steam Directory > steamapps > common > skyrim > Skyrim.

Create a backup of the SkyrimPrefs.ini file.

Open the file, then scroll down to where it says [Controls] and find bMouseAcceleration=1

Change to bMouseAcceleration=0

Save, exit, and play.

17# How To Disable Vsync

Create a backup of the SkyrimPrefs.ini file

Open the file, then scroll down to where it says [Display]

Add to the bottom of the section iPresentInterval=0

Save, exit, and play.

Read more: http://segmentnext.com/2011/11/11/skyrim-crashes-freezes-sound-keys-errors-fps-lag-textures-and-fixes/#ixzz1dc9PLVgo

Skrevet

Prøv disse:

16# Disable Smooth Mouse Setting – Mouse Acceleration Fix

Create a backup of the SkyrimPrefs.ini file.

Open the file, then scroll down to where it says [Controls] and find bMouseAcceleration=1

Change to bMouseAcceleration=0

Save, exit, and play.

Haha! Har lest om bl.a. denne, men tenkte ikke det kunne ha noe med saken å gjøre. Det fikset alle problemene! Til og med 'F' for bytte av synsvinkel. Rart, men digg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...