Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med veldig høy ping


Anbefalte innlegg

Når det er flere enn meg tilkoblet internet på det trådløse hjemmenettverket her i huset så får jeg veldig høy ping, ca 300-400 ms. (ifølge www.pingtest.net)

 

Dette er meget irriterende ettersom det gjør onlinespilling nesten umulig men mindre det kun er jeg som er på internet.

 

Har prøvd å rote litt rundt i ruterinstillingene men alt ser greit ut der.

 

Noen råd, tips eller triks?

 

Har 10/1,9 bredband fra canal digital og en Linksys WRT54GS ruter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slengt sammen en liten checkliste for feilsøk:

  • Begynner det å lyse på ruteren på den porten du kobler deg til?
  • Er maskina satt opp til å motta IP automatisk?
  • Hva skjer når du åpner kjør (win+r), skriver "cmd" i ruta, og så skriver "ipconfig /all" i CMD og trykker enter?
  • Hva skjer når du åpner kjør (win+r), skriver "cmd" i ruta, og så skriver "ping 8.8.8.8" i CMD og trykker enter?

Det kan også være verdt å starte både ruter og datamaskin på nytt etter å ha koblet deg til med kabel, for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Har slengt sammen en liten checkliste for feilsøk:

  • Begynner det å lyse på ruteren på den porten du kobler deg til?
  • Er maskina satt opp til å motta IP automatisk?
  • Hva skjer når du åpner kjør (win+r), skriver "cmd" i ruta, og så skriver "ipconfig /all" i CMD og trykker enter?
  • Hva skjer når du åpner kjør (win+r), skriver "cmd" i ruta, og så skriver "ping 8.8.8.8" i CMD og trykker enter?

Det kan også være verdt å starte både ruter og datamaskin på nytt etter å ha koblet deg til med kabel, for å være på den sikre siden.

Nå kom jeg på internet via kabel. Vet ikke hvorfor det funket nå. Kanskje fordi de andre er avlogget nå?

 

ipconfig/all gir med en hel del info

ping 8.8.8.8 gir meg 61ms ping i gjennomsnitt

 

Men nå på døgnet er det kun jeg som er på internet og da bruker alt å funke fint. Så jeg får vel heller teste dette når noen andre logger på og pingen skyter tilværs.

 

Jeg mener jeg erfarer at det er spesielt én laptop (ikke min) som øker pingen betraktelig når den er pålogget internet. Og den trenger ikke bruke masse data trafikk for å gjøre det, så det er nok ikke pga. bittorrent e.l.

 

Veldig rart, og veldig irriterende. Flott om jeg kan få litt hjelp til å løse dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...