Gå til innhold

Er dette en OK skjerm? - Det haster!


Pungrotta Crash

Anbefalte innlegg

Dells UltraSharp serie benytter seg av IPS panel. Kort sagt, det beste du kan få på markedet når det gjelder bilde / farge-kvalitet. Selvfølgelig er det ikke egnet til gaming, men når jeg sier gaming så mener jeg E-Sport etc, noe du sikkert ikke driver på med.

 

Kjør på den du. Den er helt fantastisk. Husker jeg kjørte den i 3x for ikke så lenge siden. Men ettersom man fikk høyere lønn så må man passe på å kjøpe nytt utstyr ^^

 

Edit 1.

 

Skal du seriøst bruke en laptop og en ekstern skjerm? Herregud. Du kan jo få en to ganger bedre PC hvis du bygger den selv (altså, stasjonær).

Har ikke mer enn 1700kr MAKS!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dells UltraSharp serie benytter seg av IPS panel. Kort sagt, det beste du kan få på markedet når det gjelder bilde / farge-kvalitet. Selvfølgelig er det ikke egnet til gaming, men når jeg sier gaming så mener jeg E-Sport etc, noe du sikkert ikke driver på med.

 

Kjør på den du. Den er helt fantastisk. Husker jeg kjørte den i 3x for ikke så lenge siden. Men ettersom man fikk høyere lønn så må man passe på å kjøpe nytt utstyr ^^

 

Edit 1.

 

Skal du seriøst bruke en laptop og en ekstern skjerm? Herregud. Du kan jo få en to ganger bedre PC hvis du bygger den selv (altså, stasjonær).

 

Haha. Du tror ærlig talt ikke på det der, gjør du?! PLS er greit i og for seg, men IPS gruser det helt totalt.

 

Takker! Du er konge :love:

Men en ting som jeg lurer på, pc'n som jeg har (linket her tidligere), har bare 1366 x 768, og lurer på om jeg ikke vil få noe bedre oppløsning enn det når jeg kobler med HDMI fra pc'n? Eller gjelder dette bare selve pc-skjermen på laptopen?

 

Faktisk, (skammer meg utrolig mye å si dette), så har jeg ikke så mye kunnskap når det gjelder oppskalering osv. så dette får du nok snakke med en som er litt mere innsatt i : /

Lenke til kommentar

Dells UltraSharp serie benytter seg av IPS panel. Kort sagt, det beste du kan få på markedet når det gjelder bilde / farge-kvalitet. Selvfølgelig er det ikke egnet til gaming, men når jeg sier gaming så mener jeg E-Sport etc, noe du sikkert ikke driver på med.

 

1. Med mindre han skal bruke skjermen til seriøs bilderedigering, så er det bra tull å anbefale denne. Ja, den er bra og ja den er "rimelig", men den er over 3 ganger dyrer enn det som spørres etter.

 

2. Har en U2410 og den fungerer fint til gaming.

Lenke til kommentar

Dells UltraSharp serie benytter seg av IPS panel. Kort sagt, det beste du kan få på markedet når det gjelder bilde / farge-kvalitet. Selvfølgelig er det ikke egnet til gaming, men når jeg sier gaming så mener jeg E-Sport etc, noe du sikkert ikke driver på med.

 

1. Med mindre han skal bruke skjermen til seriøs bilderedigering, så er det bra tull å anbefale denne. Ja, den er bra og ja den er "rimelig", men den er over 3 ganger dyrer enn det som spørres etter.

 

2. Har en U2410 og den fungerer fint til gaming.

Så BenQ'en vil være et bedre valg i mitt tilfelle? Skal nevnes at jeg kommer til å bruke pc'n til fotoredigering også, men ikke ekstremt mye.

 

Fikk ikke svar på om den hadde HDMI :)

Lenke til kommentar

Synes designmessig, at den ser stygg ut, men liker størrelsen. Er dette den beste skjermen? Er det store forskjeller fra den jeg linket til og den du linket til? For å si den slik, her teller hvert kronestykke :blush:

Det er denne som jeg skal bruke som "maskinen". http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTS11HR658NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar-pc-ts11-hr-658n

 

Hvorfor skal du kjøpe en dyr laptop og så koble den til en dårlig monitor. Jeg forstår ikke helt poenget her. :confused:

 

OM du skal ha monitor, så spar heller opp og kjøp noe som er bedre. Eller kjøp en stasjonær pc.

Lenke til kommentar

Synes designmessig, at den ser stygg ut, men liker størrelsen. Er dette den beste skjermen? Er det store forskjeller fra den jeg linket til og den du linket til? For å si den slik, her teller hvert kronestykke :blush:

Det er denne som jeg skal bruke som "maskinen". http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTS11HR658NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar-pc-ts11-hr-658n

 

Hvorfor skal du kjøpe en dyr laptop og så koble den til en dårlig monitor. Jeg forstår ikke helt poenget her. :confused:

 

OM du skal ha monitor, så spar heller opp og kjøp noe som er bedre. Eller kjøp en stasjonær pc.

Har du lest gjennom tråden? Jeg har den laptopen fra før av, men synes skjermen er for LITEN. Jeg lurte derfor om jeg kunne få en OK skjerm til 500kr, noe som man IKKE kunne. Derfor høyner jeg BUDSJETTET til 1700kr, der jeg kan få noe som er BRA.

Lenke til kommentar

Har du lest gjennom tråden? Jeg har den laptopen fra før av, men synes skjermen er for LITEN. Jeg lurte derfor om jeg kunne få en OK skjerm til 500kr, noe som man IKKE kunne. Derfor høyner jeg BUDSJETTET til 1700kr, der jeg kan få noe som er BRA.

 

Da syns jeg du skal gjøre som oss andre. Søke etter tester på nettet og finne den skjermen som passer deg best.

 

Du kan begynne her: https://prisguiden.no/sok?categoryId%5B%5D=29&sort=popularity&order=desc&detailId%5B%5D=92%2844%29&detailId%5B%5D=92%281344%29&detailId%5B%5D=70%2821%7C24%29&detailId%5B%5D=85%281278%29&pg-q=&price_min=&price_max=&detailId%5B%5D=221%28627%29

Lenke til kommentar

Da betiller jeg BenQ'en! Drøyer det en time, og ser om noen mener at dette absolutt ikke er en god skjerm.

 

Blir det et absolutt bom-kjøp er det jo bare å benytte seg av angrefristen :whistle:

Hva synes du da?

 

Tja, til prisen finnes det ikke så mange alternativer, og det er jo en grense for hvor ille det kan være. Har en kamerat med BenQ 24" LED og den funker da veldig bra. Veldig mange konstrast og fargebehandligs alternativer. :)

Lenke til kommentar

Da betiller jeg BenQ'en! Drøyer det en time, og ser om noen mener at dette absolutt ikke er en god skjerm.

 

Blir det et absolutt bom-kjøp er det jo bare å benytte seg av angrefristen :whistle:

Hva synes du da?

 

Tja, til prisen finnes det ikke så mange alternativer, og det er jo en grense for hvor ille det kan være. Har en kamerat med BenQ 24" LED og den funker da veldig bra. Veldig mange konstrast og fargebehandligs alternativer. :)

Takker! Bestilte denne skjermen, så er veldig spent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...