Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er ting så mye mer interessant med en gang det er utilgjengelig?


Anbefalte innlegg

Skriver dette etter å ha blitt urretferdig behandlet. Nede satt søsteren min på pc-en, Tv-en stod på i bakgrunnen og med lav lyd, hun så ikke på TV-en, hun visste ikke hva hun så på engang. Så bestemmer jeg meg for å endelig spille lit battlefield 3(etter mye lekser og trening) bare i sånn 20min før jeg skal legge meg. Skulle til å spille på den andre tven, og lyden var helt normal, sånn at man også kunne høre den andre Tv-en. Så spurte hun meg om vi skulle se på film, jeg sa: "Nei jeg vil heller spille battlefield." Da ble hun plutselig skikkelig sur, og kommanderte meg til å skru AV(mer av ikke ned) lyden, fordi hun så plutslig på TV, jeg nektet for dette, og sa at hun så jo ikke på Tv(rolig og diplomatisk). Og jeg visste at hun bare ville se på film. Så sa hun at det er skikkelig dårlig gjort siden hun var der først og at hun så på TV(noe hun ikke gjorde, hun visste ikke hva som gikk på Tv-en engang). Siden jeg ikke skrudde av lyden slik hun sa jeg skulle gjøre, så koblet hun tv-en opp til surround annlegget, og skrydde på så høy lyd at man bokstavelig talt ikke kunne høre sine egne tanker. I sinne, skuffelse og det faktum at jeg fikk vondt i ørene, skrudde jeg av xboxen min og gikk ut.

 

Så det som fikk meg til å tenke på er ikke bare hvorfor hun gjorde dette, men hvorfor mennesker er sånn generelt? Vet ikke helt hvordan jeg skal si det, men hvis du har en ting så gir du den ikke så stor oppmerksomhet, men med en gang en annen ber om å få den så da vil du IKKE gi den fra deg, selv om du aldri bruker den og vil aldri bruke den igjen. Husker også at the simpsons faktisk kom frem med noe lignende. Hvorfor er det sånn at man vil ha noe så sterkt når man ser at andre kan ta det fra deg, eller får noe lignende?

 

Postet av anonym: 7e26acf0270d9979be2fe68ea5b2df0c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lever med et kvinnelig individ av arten homo sapiens, slike hendelser er derfor uungåelige.

 

Haahaha det er sant! Men det fikk meg bare til å tenke på sånn generelt sett. Altså, husker selv at jeg hadde mange baseballcapser da jeg gikk gjennom en hip-hop periode. Da jeg var ferdig med denne, brukte jeg dem ikke lenger. Så spurte en kamerat av meg om han kunne kjøpe noen, jeg ville rett og slett ikke selge dem. Kom ikke opp med noen gode grunner til at jeg ikke skulle selge dem, jeg brukte dem jo aldri. Og jeg har dem fortsatt, og jeg ble faktisk litt lei meg da jeg mista to av dem. Videre så er det også sånn at man ikke helt klarer å sette pris på ting før man mister dem, enten om det er at kjæresten din slår opp(hvis man har gitt balffen i ham/henne i lang tid) eller om det er en bil som blir stjålet, eller noe så enkelt som at noen spør om et pizzastykke når du ikke orker mer, men du vil fortsatt ha pizzaen :p

 

Postet av anonym: 7e26acf0270d9979be2fe68ea5b2df0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haahaha det er sant! Men det fikk meg bare til å tenke på sånn generelt sett. Altså, husker selv at jeg hadde mange baseballcapser da jeg gikk gjennom en hip-hop periode. Da jeg var ferdig med denne, brukte jeg dem ikke lenger. Så spurte en kamerat av meg om han kunne kjøpe noen, jeg ville rett og slett ikke selge dem. Kom ikke opp med noen gode grunner til at jeg ikke skulle selge dem, jeg brukte dem jo aldri. Og jeg har dem fortsatt, og jeg ble faktisk litt lei meg da jeg mista to av dem. Videre så er det også sånn at man ikke helt klarer å sette pris på ting før man mister dem, enten om det er at kjæresten din slår opp(hvis man har gitt balffen i ham/henne i lang tid) eller om det er en bil som blir stjålet, eller noe så enkelt som at noen spør om et pizzastykke når du ikke orker mer, men du vil fortsatt ha pizzaen :p

 

Postet av anonym: 7e26acf0270d9979be2fe68ea5b2df0c

Du var litt flink i abstrakt tenkning, vil jeg si.

Lenke til kommentar

Du var litt flink i abstrakt tenkning, vil jeg si.

 

Og med det mener du? At det jeg skrev bare er tull? At det ikke er rasjonelt, eller at jeg filosofiseter for mye(eller dårlig)?

 

Hvis det var storesøstra di så vil jeg si at hun kanskje føler at hun har rett til å ''bestemme'' når det kommer til slike situasjoner hvor dere blir uenige. Bra at du dro og ikke tok igjen, har fått erfare og hørt at noen av de som er sånn kan bli helt psycho i hodet hvis du tirrer dem..

 

Ja hun føller nok det, men det som er mest irriterende er at hun ikke bor hjemme engang. Så jeg føler at hun ikke har noe å si når det kommer til dette, og det er en utrolig barnslig oppførsel selv om man bor i huset.

Stemmer utrolig godt med det siste du sa der, jeg vet at hun ville ha klikket. Og hun ble jo pottesur, faktisk forbanna(begynte å kjefte) siden jeg ikke ville skru av lyden, det fristet meg faktisk å kaste kontrolleren i hodet hennes..

 

Postet av anonym: 7e26acf0270d9979be2fe68ea5b2df0c

Lenke til kommentar

Du var litt flink i abstrakt tenkning, vil jeg si.

 

Og med det mener du? At det jeg skrev bare er tull? At det ikke er rasjonelt, eller at jeg filosofiseter for mye(eller dårlig)?

 

Postet av anonym: 7e26acf0270d9979be2fe68ea5b2df0c

Betyr at du har en evne til å se for deg hypotetiske (tenkte) forhold i praktisk anvendelse.

Abstrakt tenkning er er sjelden, men god, egenskap blant de som er unge av år.

Lenke til kommentar

Ja hun føller nok det, men det som er mest irriterende er at hun ikke bor hjemme engang. Så jeg føler at hun ikke har noe å si når det kommer til dette, og det er en utrolig barnslig oppførsel selv om man bor i huset.

Stemmer utrolig godt med det siste du sa der, jeg vet at hun ville ha klikket. Og hun ble jo pottesur, faktisk forbanna(begynte å kjefte) siden jeg ikke ville skru av lyden, det fristet meg faktisk å kaste kontrolleren i hodet hennes..

 

Postet av anonym: 7e26acf0270d9979be2fe68ea5b2df0c

 

Du vet, enkelte mener jo at de har rett til både det ene og det andre av den enkle grunnen av de er seg selv, og du burde jo vite bedre! Du burde jo tilbe bakken hun går på!(sarkasme) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...