Gå til innhold

Gebyr bomtur


Anbefalte innlegg

En bekjent av meg tok seg fri fra jobben forleden for å ta imot installatør av bredbånd. Installatøren dukket ikke opp, det viste seg at vedkommende stod fast i bilkø som følge av en trafikkulykke.

 

Selskapets prisliste har et gebyr på 950,- for bomtur installatør, dvs hvis du ikke er hjemme og tar imot.

 

Spørsmålet er da om dette bør gå begge veier, når installatøren ikke dukker opp så bør kameraten min kunne kreve bomturgebyr av selskapet.

 

Er det verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, tvilsomt.

 

Kameraten din må betale 950,- grunnet at installatøren kaster bort sin tid på deg (en kunde). Kameraten din var ikke nødt til å ta deg fri fra jobben; han kunne eventuelt lagt ut nøkkel.

 

Det er ikke installatørens skyld at han satt fast i trafikken heller.

 

Forøvrig handler det om å betale lønnen til den ansatte her, firma skal ikke betale installatøren, dersom det er kameraten din sin skyld at hans tid ble bortkastet. Regner med at firma tjener litt på det også.

 

Edit: adresserte feil person.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Nei.

 

Begrunnelse:

- Vennen din er tjenestemottaker, og det er leverandøren som i utgangspunktet tar seg betalt for tjenestene de leverer.

- Det er ikke inngått noe avtale om at vennen din skal få betalt dersom slikt oppstår.

- De fleste leverandørene har det vel i vilkårene at indirekte tap som tapt arbeidsinntekt ikke dekkes.

 

Det vennen din imidlertid kan prøve seg på er kompensasjon. Én, og kanskje tilogmed to måneder gratis er det kanskje mulig å få ut av situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, tvilsomt.

 

Kameraten din må betale 950,- grunnet at installatøren kaster bort sin tid på deg (en kunde). Kameraten din var ikke nødt til å ta deg fri fra jobben; han kunne eventuelt lagt ut nøkkel.

 

Det er ikke installatørens skyld at han satt fast i trafikken heller.

 

 

Nei, det er ikke installatørens skyld. Tilsvarende er det ikke kundens skyld hvis han blir forhindret i trafikken og ikke kan låse inn håndtverker i leilighet. Jeg synes ihvertfall det er rett og rimelig at dette går begge veier.

Dog er jeg enig i at det kan bli vanskelig for kunden å få noe kompensasjon.

Lenke til kommentar

Du får nok ikke noe penger, men de kan ikke kreve deg for et gebyr for at de ikke kom frem.

At de satt fast ved en trafikkulykke er ikke relevant for deg som kunde.

 

Det er de som er pliktig til å holde avtaler, møter de ikke opp, uansett grunn, er det dies problem, ikke ditt.

 

 

Som jeg skriver så er det vel kundens problem hvis håndtverker ikke møter opp som avtalt og kunden har tatt seg fri fra jobben til ingen nytte.

 

Derfor bør kunden kunne kreve kompensasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...