Gå til innhold

[Løst] kjøler dette nok?


boblefisk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå gått til innkjøp av vannkjøling.

 

Det jeg lurer på er hvor mange watt en XSPC RX360 Triple "High Performance rad med

6x Noiseblocker NB-BlackSilentPRO PL1 kan kjøle.

Har en i7 2600k og 2x 580. Gainward.

Skal Ha alt i single loop. Ikke noe oc. Vil dette holde? Har 19 mm tubes og 655 pumpe.

Begynner å tenke at jeg burde skaffe 1x 120 rad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er litt optimistisk å forvente å kunne kjøle 600W på en 360mm med 900RPM-vifter, hadde du hatt en RX240 med lignende vifter i tillegg hadde dette vært en smal sak.

 

Med 5x120mm RX-kjøleareal ser du på vannut-luftinn på ~11-12°C når du kjører 2x 580 + 2600k stock.

 

Tykkelsen på tubene har lite å si, MCP655 burde fint klare dette.

Lenke til kommentar

ok. takk for svar, skal vente til det 3 kortet kommer, klarte å kjøre skrutrekkern inn i den å herpe det ene kortet under demontering av stock kjøler:/

 

til nå med kun 1 kort, ligger den på 35 grader idle, med pumpa på 3(om det har noe å si)

cpu og gpu i bf3 alt ultra havner jeg på max 55 grader på GPU og svippa innom 60 så vidt på CPU.(ifølge coretemp og afterburner)

 

men skal nå teste å se hvordan det går, om ikke blir det nok innkjøp av en rad. til.

men litt usikker på om 800d har plass til en 240, eller jeg vet den har, men med modding som jeg er lite fan av da jeg mangler utstyr.

 

til syvende å sist må jeg si det er herlig å ha en lydløs pc som er på sin 4 time av bf3;)

Lenke til kommentar

Du kan jo også gå for 2x 120mm om det passer bedre ;)

Personlig syns jeg 60C på en stock-klokket CPU høres litt vel mye ut med custom vannkjøling, jeg ville prøvd å skru opp pumpehastigheten til 4 eller 5 og sjekke om dette hjelper.

Til sammenligning har jeg 60-63°C på min 2600k klokket til 4.7GHz når den har kjørt 100% i f@h over 5 timer.

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg fått testet systemet, å det klarer å kjøle det helt fint, ligger fortsatt på 60 grader C max, eller cpu litt over 60, og begge gpu på 59-60, dette er dog ikke stresstest, men hvorfor stressteste, når jeg aldri kommer til å bruke 100 % av alt over en lengre periode.

 

veldig fornøyd, og takk for svar og innspill arni:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...