Gå til innhold

Microdrive 1GB Fordeleer ulemper. Noen som bruker denne?


Anbefalte innlegg

Neon som har testet denne Microdrive 1GB. Hvordan er den på en Canon G5? Bruker den mye strøm? Bråker den mye? Går den fortere i stykker? Klarer den å lagre riktig selv om kameraet beveger på seg?

Kjøper man denne sammen med Canon G5 eller S50 så får man den for ca samme pris som en 512MB.

 

Hva er deres meninger om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såvidt jeg veit så har microdrive raskere skrive hastighet en compactflash- så hvis du har planer om å ta bilder av .raw format og store .tift bilder så vil microdrive være det som virker mest logisk.

 

microdrive bruker ca. 15% mer strøm- dette er jo egentlig ubetydelig.

 

jeg ville heller hatt 1microdrive på 1gb enn 2cf på 256mb, grunnen til dette er da slipper du å ta inn-og-ut kortene hele tiden ettersom det er pinnene som er de mest sårbare punktene i kameraet.

 

ettersom flesteparten av cf kort blir ødelagt pga. håndtering så vil det også være bedre å ha færre kort... da minsker sjangsene for dette.

 

microdrive gir deg mest GB pr. krone- valget er enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg har en 1 Gb Microdrive, og er veldig fornøyd så langt. Det er riktig som det blir nevnt, at strømforbruket er noe høyere enn hvis man bruker CF. Dette har jeg imidlertid ikke lagt merke til i praksis. Et CF-kort med tilsvarende kapasitet og hastighet som en Microdrive, er vestentlig dyrere enn en Microdrive. På en annen side er et slikt kort mer robust, da det ikke inneholder særlig med mekaniske deler som kan gå i stykker.

 

Kort sagt: Kjøp Microdrive i stedet for 512 Mb CF, men kjøp gjerne 1 Gb CF hvis du har råd til det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...