Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop finner ikke boot device ved "kald" oppstart.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte meg en Asus X53Sv laptop for en liten stund siden, og puttet raskt inn en Corsair Force 120GB SSD. Etter en stund begynte jeg å få en svart skjerm med "cannot find boot device....." hver gang jeg startet den for første gang om dagen. Skrur jeg den av og på, får jeg samme feilmelding rundt 5-8 ganger, og til slutt starter windows.

 

Har oppdatert BIOS og SSD Firmware.

 

Blir vel vanskelig å sende den tilbake etter at jeg har byttet komponenter vel?

 

Noen som har vært borte i samma problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problem selv med en corsair F60 ssd og en litt gammel dell maskin.

Er corsair sin feil dette her.Les litt på forumet til corsair så skal du se det er mange som sliter med disse diskene.

 

Er vel bare noen dager nå det ble sluppet ny firmare til disse diskene som skal løse mange problemer.Jeg klarte ikke å få flashet fra firmware 2.0 til 2.4 på min maskin, resulterte i bare bluescreen.Gir rett å slett opp hele corsair disken.

Lenke til kommentar

Ok, det var egentlig litt lettelse.

 

Er egentlig skitfornøyd med laptopen, men det problemet er ganske irriterende. Oppstart tar egentlig bare 15 sekunder, men nå tar det jo litt lengre tid.

 

Kan leve med problemet så lenge jeg vet at jeg kan kjøpe meg en bedre og større SSD om en stund, og bli kvitt problemet...

 

Takk!

 

(Ps: Jeg oppdaterte firmware til 2.4, men det hjalp tydeligvis ikke...)

Lenke til kommentar

(Ps: Jeg oppdaterte firmware til 2.4, men det hjalp tydeligvis ikke...)

 

Hei

 

Flott at du sa ifra at du flashet disken.Da regner jeg med at det ikke fikser noe for meg heller.Så da gidder jeg ikke stresse noe mere med det.

 

Er ikke under hver oppstart det skjer hos meg, men en gang i blandt bare.Bruker uansett hvile/dvalemodus og der opplever jeg ingen problemer, i motsetning til andre igjenn som opplever bluescreens med det.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...