Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg stole på han tro..?


Anbefalte innlegg

Skal prøve å ta dette så kort som mulig..

 

Jeg har vært sammen med kjæresten min siden i sommer. Før dette holdt vi på i mange måneder og var enige om at det var bare vi for hverandre og visste hvor det gikk men tok det rolig. En av grunnen til at jeg ville det er fordi jeg vet at han er fryktelig glad i "babes" og er temmelig flørtete.

 

Mobilen min gikk istykker og jeg fikk lov til å gå inn på hans for å lese meldinger som vi har sendt med hverandre. Han ble like paff som meg da han skjønte at han ikke hadde rydda i meldingene sine og hadde sendt med ei av sine såkalte "venninner". Her lurte han bl. a hva slags undertøy hun hadde på seg osv. Merkelig meldinger mellom venner..? Det synes nå hvertfall jeg. Og ikke okei når man så og si er sammen med ei annen.

 

Reagerte også på en gang at han satt å sendte meldinger med ei annen venninne når vi hadde middag med min mor og stefar(noe jeg syntes var smått respektløst må jeg si). Her ble det skrevet at hun måtte si ifra om hun var i nærheten osv. Greit nok. Men denne venninnen har han blitt kjent med over internett..han sier de aldri har gjort noe, men måten de skrev på inne på et forum da de ble kjent tilsier noe helt annet. De ville være sammen og det var hjerter osv. Jeg synes det er rart om man blir kjent på denne måten på internett, også er man så gode venner i etterkant. Han har besøkt henne i Trondheim ved en senere anledning(før min tid) også, kalte henne sugarpants og ba henne forberede seg. Noe merkelig venn dette også. Nå fikk han ny mobil og ville gjerne ha hennes nr. igjen. De hadde så mye til felles som spill, musikksmak osv. Skeptisk..

 

Så er det ei til.. Han hadde en masse meldinger fra ei annen som likte han så godt og syntes det var kjipt at hun ikke fikk besøkt han den lørdagen osv.. Jeg ville gjerne se hva han hadde svart på disse meldingene, men da tok han kjapt fra meg telefonen, og etter "doturen" var alt av meldinger såklart slettet:) Han påstår at det er kompisen hans som har sendt disse meldingene fra hans telefon som en drøy spøk, og at han aldri har visst noe om det. Høres altfor merkelig ut..han må da ha sett alle disse meldingene..eller snakka med henne når det ble avtalt at hun skulle komme på besøk. Skulle liksom kompisen hans dra en drøy spøk for fortsette på den to uker senere? Og hvorfor skal han ha hans tlf i det hele tatt? Klarer ikke helt tro på denne.

 

Han sendte henne en melding på fb i ettertid hvor han forklarte situsjonen og fortalte om meg osv. Etter svaret og forstå så har de hvertfall kysset tidligere, men han har sagt at det aldri har skjedd noe som helst mellom dem. Greit nok..

 

Han har litt for mange "venninner" for meg å takle tror jeg..For det viser seg at de er bekjenbte og gjerne venninne av venninne osv. Hvorfor sende sånne meldinger med bekjente?

 

Han var også ganske så slem og utro mot sin forrige kjæreste, noe som ikke akkurat hjelper på følelsen jeg har om at noe ikke stemmer. Jeg vet at om jeg skal være sammen med han så m¨å jeg stole på han og ta han på ordet om at det ikke kommer til å skje igjen. Men jeg klarer ikke helt det..? Han skal også hjem i jula og blir over nyttår. Tanken på at han kanskje feirer nyttår med noen av disse venninnene istedet for meg, kjæresten sin gjør meg trist og kvalm. Han kommer garantert til å treffe flere av disse.

 

Kan også legge til at han har vært i dagboken min..noe som er en sinnsykt stor krenkelse for min del. Han husker ikke hvordan han gikk inn i den heller..noe som tydelig sier at det var bevisst for å snoke, i en DAGBOK. Og han har ljugd en del ganger.. Kanskje ikke om veldig store greier, men for meg er ljuging ljuging uansett hva. Kan også legge til at han hadde harddisken sin full med bilder av halvnakne og nakne jenter da vi ble sammen, og er litt urolig for at dette også pågår enda..

 

Dette ble et langt og trist innlegg, og jeg vet at ingen kan gi meg svar på hva jeg skal gjøre eller om han er ærlig. Hadde bare satt veldig stor pris på litt tips og råd, gjerne også fra gutter som kanskje forstår seg litt mer på tankegangen..Har temmelig hodekjør som sitter oppe kl 05.30 på morgenen.

 

Han sier jeg er den eneste for han og at jeg er prinsessa hans, men jeg klarer bare ikke helt tro på det. Ville dere gjort?

 

 

 

Postet av anonym: 82657613be4e0476475ee6a4adc6297f

 

Postet av anonym: 82657613be4e0476475ee6a4adc6297f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som oftest er jeg skeptisk når jenter driver med så mye synsing om hva kjæresten gjør med andre jenter på grunn av en venn av meg som hadde en kjæreste som var veldig ekstrem på det, men her virker det helt klart som at han driver med noe han ikke burde. Det du beskriver er veldig likt det forholdet til kameraten min, han endte også med å lage en haug med små løyner for kjæresten på grunn av den ekstreme kontrollerende personligheten hennes. Tror du det er noe med væremåten din som gjør at han kommer med diverse løgner?

 

Du nevner at han har lest i dagboken din og hvor krenkende dette var, men selv har du lest meldingene på mobilen hans og meldinger på facebook-brukeren hans?

 

Jeg ville helst konfrontert han skikkelig en gang i stedet for å drive å snoke i meldingene hans. Angående meldingene han sier venner av han har skrevet er dette selvfølgelig bare bullshit. Da hadde han ikke gått inn på et toalett og slettet alle meldingene på den måten.

 

Siden dette forholden virker veldig likt som forholdet til kompissen min kan jeg legge til at disse løgnene og snokingen ble verre og verre og forholdet gikk til slutt til helvete og de snakker ikke lenger med hverndre i det hele tatt. Dette tror jeg de fleske kunne se at kom til å skje et år i forveien. I det forholdet var det som sagt hun som var en kontrollfreak og han som fant det å lyge som letteste utvei i stedet for å ta det opp med henne. Hva som er årsaken i ditt forhold kan jeg selvfølgelig ikke si utifra et lite innlegg, men du bør tenke gjennom begge sider av saken. Er det han som driver på med å ha upassende forhold med andre jenter eller er det du som overreagerer? I forholdet til kompissen min gikk det så langt at han måtte slette alle jentevennene sine fra facebook.

 

Unsett høres det ikke ut som et sundt forhold slik det er nå. Kommuniksjon og åpenhet er nok løsningen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg spør om lov hvis jeg er inne på telefonen eller facebooken hans. Men uansett synes jeg en dagbok er mer privat. Men forstår helt klart hva du mener. Denne "snokingen" sluttet jeg med for en stund siden, fant ut at jeg ikke orka ha det sånn. Samtidig så går jo tankene..Men han er vel smart nok til at han ville slettet dem nå uansett. Han hadde visst tatt kameraten for den drøye spøken, men synes det er ganske rart at han kameraten aldri har nevnt noe ovenfor meg. Bedt om unnskyldning ville da hvertfall jeg gjort om jeg forårsaket noe sånt.

 

Jeg har ingen problemer med jentevenner om de er venner. Men det virker litt for lett å kalle jenter venninner..

 

Jeg vet jeg kan være sjalu og noen vil kanskje kalle meg ekstrem..? Men jeg mener selv at jeg har gode grunner til å ha mistanker om noe..Samtidig så er jeg nøye på det å spørre han om jeg tenker på noe eller noe plager meg, istedet for å "anklage". Har funnet ut at dette fungerer mye bedre. Små løgner kan det godt hende han drar for at jeg ikke skal overanalysere og overreagere på ting, men tanken er jo der da om hva annet han kan lyge om.

Jeg har fortalt ham at jeg vil at han skal være ærlig istedet, for ting kommer som oftest frem. Og kan bare håpe at han er det. Jeg gir han ikke masse dritt for at jeg føler det som jeg gjør som sikkert mange tror, men jeg har det ikke bra med det og det går vel utover han på en eller annen måte. Jeg er helt klart sjalu, men til den graden at han synes det er søtt og ikke sykt. Imens må jeg vel finne ut av om jeg klarer å stole på han eller ikke...Det finnes mange flere ting jeg tenker på enn skrevet over her også, så vanskelig er det hvertfall.

 

Postet av anonym: 82657613be4e0476475ee6a4adc6297f

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk spurt han pent om å slette disse jentene fra fb og telefonen sin, to av dem har han tatt bort, men det var alltid opp til han å avgjøre, det gjorde jeg helt klart. Slette venner ville jeg ikke be han gjøre, men venninner han skriver sånn med synes jeg ikke han trenger ha der noe mer:)

 

Postet av anonym: 82657613be4e0476475ee6a4adc6297f

Lenke til kommentar

Altså, om dette er noe råd ller tips vet jeg ikke, men jeg har vært i et sånn forhold selv. Bare at dt var jenta som var som du beskriver han.

 

Jeg tok henne i og gjntatte ganger sende bilder av seg selv ( ofte dristige ) til "kompiser". Etter forholdet var slutt fortalt hun at hun gjord dette for hu var sånn som ble fort lei en å samme person. Problemet mitt den gang var at hu var ALDRI ærlig og skulle kontrollere hvem jeg kunne snakke med og ikke.

 

jeg lærte av dette at hvis du ikke klarer og stole på den du er sammen med ( eller driver med ), så er det tynt grunnlag for og fortsette med noe mer, en viktig del i et forhold er at dere kan stole på hverandre og viser hverandre litt gjensidig respekt. ikke overvåk hva den andre gjør på fb osv, selv om det er lett og skjønnr at du blir redd/skeptisk.

 

Men så klart, dette er hva JEG mener.

 

Håper uansett at dette ordner seg på en eller annen måte :)

Lenke til kommentar

...

Han var også ganske så slem og utro mot sin forrige kjæreste, noe som ikke akkurat hjelper på følelsen jeg har om at noe ikke stemmer. Jeg vet at om jeg skal være sammen med han så m¨å jeg stole på han og ta han på ordet om at det ikke kommer til å skje igjen. Men jeg klarer ikke helt det..?

...

 

Han sier jeg er den eneste for han og at jeg er prinsessa hans, men jeg klarer bare ikke helt tro på det. Ville dere gjort?

 

 

 

Postet av anonym: 82657613be4e0476475ee6a4adc6297f

 

Postet av anonym: 82657613be4e0476475ee6a4adc6297f

 

 

HVis du ikke klarer å tro på det så bør du kutte problemet ved roten før det spiser deg opp.

 

En gang utro, alltid utro.(og det hjelper lite at han var utro med deg)

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri tolerert slik oppførsel, og jeg ville heller aldri vist slik respektløshet ovenfor partneren min. Det som skjedde før deres tid er før deres tid, og det skal man legge bak seg. Han burde sluttet å ha den type kontakt med disse jentene etter dere ble sammen, for hvorfor skal han ha interesse for de da? Det er ikke noe poeng i å ta de forskjellige venninneforholdene hver for seg, de er alle respektløse ovenfor deg og deres forhold. Spesielt dette med dagboken din, ettersom det er ditt, og bare ditt, trygge og frie sted. Dette har du tatt han på flere ganger, og da ville jeg satt foten ned en gang for alle.

 

Kjærlighet, vet du.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...