Gå til innhold

[Løst] Fått tilbud fra Dell, er dette et godt kjøp?


Godt kjøp?  

7 stemmer

  1. 1. Ser det bra ut?

    • Ja, dette er et godt kjøp
    • Se på andre produkter
  2. 2. Er SSD verdt pengene?



Anbefalte innlegg

LØST: Kjøpt Samsung G7A og SSD

 

 

Ser etter ny laptop og snakket med Dell. Ganske sikker på at jeg har truffet godt, men vil dobbeltsjekke med dere

 

Har følgende ønsker/behov:

- Spiller Starcraft 2, kommer til å spille Diablo 3

- Har null tålmodighet med treghet

- Trenger ikke spesielt stor harddisc

- Vil ha høy oppløselig skjerm

- Godt batteri

- Relativt stille/lav temperatur

 

Fikk tilbud på følgende:

Dell XPS 15

- i7 2860QM (2,5/3,6 ghz)

- 15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080)

- 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel

- 256GB SSD (samsung sata III)

- 9-cellers batteri (90W)

- GeForce GT 540M (2 GB)

- 3 års utvidet garanti

 

Pris: 14 470,- totalt inkludert frakt

 

Tilleggsspørsmål, kan man sette opp PCen til å deaktivere 540M-kortet når man ikke spiller, og heller da kjøre på intels integrerte grafikk?

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... jeg er veldig i tvil for å være ærlig.

 

Jeg er egentlig enig i at G53 er et bedre kjøp, en får mye mer PC i forhold til pris, og skjermkortet frister. Samtidig må jeg ofre på prosessor, batteri, og jeg er ikke like begeistret over designet.

 

Jeg har ikke funnet svar noe sted, men er det to HD-slots i G53'en?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Dell XPS 15. Dens styrker er at den har markedets beste skjerm og høyttalere. Høyttalerne får du uansett, mens skjermen må du velge oppgraderingen for å få. Når det er sagt bør du ikke konfigurere datamaskinen så kraftig. En Intel Core i5 gir massevis av prosessorkraft, og en SSD er du best tjent med å kjøpe ved siden av og innstallere selv (jeg anbefaler 128GB, helst Crucial m4).

 

Jeg ville faktisk tilpasset denne maskinen med disse konfigurasjonene:

+ Skjerm: 1920x1080 FHD B+RGLED (1400,-)

+ 2GB Geforce GT 540M

 

Etter å ha lagt produktet i handlevognen, ville jeg så fått 10% rabatt ved å lime inn kupongkoden "PW6MXVB65QQG1W". Da blir pris frakt inkludert 7100 kroner, og du vil ha en PC med markedets beste skjerm og høyttalere, god ytelse og pent design. Kjøp så Crucial m4 128GB der det er billigst (ikke Pixmania, de er svindlere mener jeg og mange andre). :)

Lenke til kommentar

Og da hadde du først vurdert denne? http://www.dustinhom...duct/5010610280 eventuelt denne http://www.dustinhom...duct/5010610253

 

Du sparer omkring 3K+/- noen kroner og får en maskin som er bedre (les kjøligere) med hensyn til spilling hvis det er hovedformålet. Sistnevnte har også plass til 2 disker, dvs. en plass ledig for SSD.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

GT540M er litt i minstelaget for å dra HD oppløsning.

Jeg vet ikke hva du har i dag av maskin, men 540M er faktisk ca 20% tregere enn den gamle traveren 8800GT, som etterhvert er blitt minstekravet for å kjøre de nyeste spillene men noelunde fornuftig FPS og oppløsning.

 

Hvis du skal ha laptop til spilling er vel 560M det minste du kan leve med, eventuellt AMD 6770M (er vel 20-30% tregere enn 560M, men endel bedre enn 540M)

 

Benchmark for noen kort på SC2:

screenshot20111109at144.png

Lenke til kommentar

Og da hadde du først vurdert denne? http://www.dustinhom...duct/5010610280 eventuelt denne http://www.dustinhom...duct/5010610253

 

Du sparer omkring 3K+/- noen kroner og får en maskin som er bedre (les kjøligere) med hensyn til spilling hvis det er hovedformålet. Sistnevnte har også plass til 2 disker, dvs. en plass ledig for SSD.

Vurderte absolutt den, sto mellom de to. Var egentlig to ting som var utslagsgivende, for det første er jeg ikke så glad i designet på G-serien til Asus - jeg ønsker en mer "voksen" laptop. For det andre er grafikkortet på Samsungen mye bedre, hvis jeg først skal dra til tar jeg den helt ut. Er forøvrig 2 harddiscer i Samsungen også

 

@tjbr det var det jeg innså jeg også, derfor jeg endret kjøpet mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...