Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC plutselig død, merkelig problem


Anbefalte innlegg

Hei på dere.

 

For noen dager siden spilte jeg litt og nøt BF3 da den stasjonære PCen bestemte seg for å ta kvelden. Først frøys PCen i det jeg skulle "tabbe" ut fra BF3 og alt ble uresponsivt. Eneste jeg kunnne se var musepekeren på skjermen.

 

Derfor valgte jeg å skru av PCen ved å holde inne Av/På-knappen. Da jeg skulle skru på igjen startet systemet (vifter og lys) i kun 1-2sek før den slo seg av igjen. Etter dette prøver PCen å starte opp hvert femte sekund inntil jeg bryter strømmen.

 

Det som gjør dette litt merkelig er at da jeg forsøkte å dra ut strømmen til skjermkortet startet PCen, men da fikk jeg jo ikke noe bilde. Jeg kan heller ikke høre at Windows begynner, så PCen er vel "stuck" et sted midtimellom. Av en eller annen grunn får jeg ikke bilde når jeg bytter til det interne skjermkortet heller.

 

Jeg tror personlig at det har noe med skjermkortet å gjøre, men hva tror dere?

Endret av Putewar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste komponentene, bortsett fra én hardisk og kabinettet i seg selv, er ett år gamle. Skal se om jeg får prøvd det du sier, men mest sannsynlig går det ikke. Jeg har allerede prøvd å ta ut skjermkortet, men det kom fremdeles ikke noe bilde fra det interne skjermkortet. Vi får se hvordan det gåruansett.

 

Når det gjelder det om strømforsyningen så høres det ikke så galt ut altså. Var en venn av meg som også mente på at det kunne være samme problem. Skal se om jeg får sjekka skjermkortet i en annen PC også.

Endret av Putewar
Lenke til kommentar

Har prøvd å resette hovedkortet med CMOS-jumperen, tatt ut skjermkortet og hatt windows-cden i. Dette ga ikke noe godt resultat dessverre.

Strømforsyningen min er foressten en Corsair 650W og skjermkortet er av typen "Gigabyte" GeForce GTX 460, 1GB videominne, "OC-version". Det kan vel kanskje hende at strømforsyningen ikke rekker til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...