Gå til innhold

NY / Oppgradere


Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen ein litten pc. Jeg har bygget litt pcer før så veit kordan det skal gjøres men har falt av lasse for noen år siden ka jeg bør se etter i komponenter. Jeg har valgt disse ut av smak og tester.

 

 

*Corsair Graphite 600T Midi Tower Hvit

Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x Bak 120mm, ATX, mATX, Hvit LEDs

 

 

*Corsair HX 850W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 6x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm

 

skal jeg velge denne plus Silver eller skal jeg bruke noen hundre til å få gold? og ka er forskjellen?

 

 

*Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 750MHz

 

Har hatt ATI/AM før men aldrig igjen så nu har jeg og neste skal være nvidia så hvis du mener jeg bør velge noe annet istedenfor. Er litt opptat av støynivå :p

 

 

*Intel® Core™ i7-2700K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5Ghz, 8MB, 95W, Boxed w/fan

 

 

*ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, EFI

 

 

*Intel® SSD 510 Series 120GB 2,5"

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 450MB/210MB/s read/write, reseller box

 

Har lest om så masse problemer om andre produsenter sine ssder at de har problemer med firmware så jeg har valt intel av smak og kor fornøyd jeg har vært før. Gi gjerne tips om andre. Jeg har ein 2 TB disk som jeg skal bruke i tilleg.

 

 

*Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL8 Kit w/2x 4GB XMS3

modules, CL8-8-8-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin

 

Her er jeg LOST når det gjelder ka jeg skal se etter. Så at de gikk på HK jeg har valt.

 

 

 

 

Håper virkelig på gode og konstuktive innspill. Jeg er ikke den som overcloker pcen min jeg vil bare ha den sammen og at den skal virke og være STABIL og ikke for masse støy. De to tinga er viktig. Ja jeg sa at ATI/AMD var noe jeg ikke kunne tenke meg men kansje jeg kan bli omvendt?

Takker så masse for hjelpen jeg kan få.

Endret av jalapenos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinett: Dette går mer på hva man selv liker, kabinettet har fått god omtale, det har god plass og god kjøling

 

PSU: Denne burde holde i massevis, å slenge på noen hundre til på en AX tror jeg ikke er noe grunn i. Silver holder lenge.

 

GPU: 570 burde holde i en ganske lang stund til, siden du slenger på en 850w PSU kan du bare slenge på ett til i SLI når du trenger mer kraft.

 

CPU: Intels beste allround CPU i denne prisklassen.

 

MB: Burde funke bra dette, Asus leverer alltid kvalitet. Har ikke noen erfaring med Sabertooth, men vil anbefale Z68 chipset for bedre Ivy Bridge støtte når den lanseres hvis du har tanker om å skaffe en prosessor med den arkitekturen.

 

SSD: Sansyneligvis den beste SSDen på markedet akkurat nå, ikke noe å klage på med den. Hvis du vil ha noe litt billigere med samme stabilitet kan du prøve en Crucial m4, siden begge bruker Marvell kontrolleren. Det er sandforce kontrolleren som har litt problemer for tiden.

 

RAM: Disse burde funke fjell, personlig ville jeg valgt Dominator isteden for Vengeance men det er smak og behag.

 

For minimalt støy vil jeg annbefale en høykvalitets CPU luftkjøler eller vannkjøler siden stock kjøler har tendenser til bråk.

 

Alt i alt vil jeg si du har valgt høykvalitets deler som burde funke bra sammen.

 

Håper dette var til noen hjelp. ^^

Lenke til kommentar

Takk takk for svare.

Jeg lurte på koffer du ville ha valgt Dominator istenden? jeg veit ikke forskjellen.

Når det gjelder gpu er det bare slik den klarer dra BF3 og MW3 på high til jeg får litt mær penger til sommeren da jeg skal oppgradere til det nye nvidia sine som kommer utpå nyåret.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt Dominator fordi de er større og heatspreaderne ser mer effektive ut. Som betyr at de kjører kjøligere. (Med mindre jeg tar grundig feil da.) Men de er jo 200kr dyrere per 4GB brikke så vidt jeg vet.

 

Jeg tror 570 kan dra MW3 på max og BF3 veldig nært max iallefall, du kan jo droppe Anti-Aliasing hvis ikke du kan dra det på max siden det er en kraftig påkjenning på kortene.

Lenke til kommentar

Takk takk. Tror jeg går for de Vengeance pga de er litt kjakkere selv om de har større heatsink en dominator. Og klart bligere. Helle oppsette kommer på 12508 så det synes jeg ikke er gale i det helle tatt :D Gleder meg bare til jeg får det hjem og kan begynne å spille BF3 som jeg har kjøpt for lenge siden og MW3 som jeg også har bestilt :p Du har gjort masse forståelig igjen så mangen takk for hjelpen. Det er tross alt 5 år siden jeg bygget denne pcen jeg sitter på nå som er:

 

Hovedkort: Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX,

Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

Socket LGA775, 4MB,

 

minne: Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB,

 

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3

PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz

 

Trengte denne litt uppdaten :p

Endret av jalapenos
Lenke til kommentar

Hei.

tenker på å oppgradere noe jeg og.

Foreløpig har jeg kommet frem til følgende:

 

Hovedkort

http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-v-gen3-z68-s-1155-atx/product/5010610910

 

Prossesor:

http://www.dustinhome.no/intel-core-i5-2500k-330ghz-6mb-s-1155/product/5010544370

 

SSD:

http://www.dustinhome.no/corsair-force-series-3-25-120gb-ssd-mlc/product/5010600150

 

Minne:

http://www.dustinhome.no/kingston-ddr3-hyperx-8gb-1600mhz-cl9-(2x4gb)/product/5010485740

 

 

Jeg har Skjerm, tastatur, mus, gpu, psu, kabinett.

Vil det minnet, prossesoren og hovedkortet funke sammen?

Videre lurer jeg på om det er riktig at p/z chipset vil støtte ivy bridge?

 

-wamp

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Hovedkortet du har valgt har Z68 chipset som vil støtte Ivy Bridge bedre enn P67.

 

Delene burde virke kjempe fint med hverandre, men jeg vil annbefale en Crucial m4 eller Intel 510 SSD akkurat nå siden Corsair har litt driver problemer som fører til BSoD, datatap, korrupt data og andre småting som kan bli veldig irriterende i lengden.

 

Når Corsair får dette fikset er not Force SSDene de raskeste men fortsatt minst stabile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...