Gå til innhold

Kjapt spm: i5 eller i7-prosessor? Hjelp!


JulianR

Anbefalte innlegg

Skal bestille ny PC nå (X53SV), men er usikker på hvilken modell jeg skal gå for. Noen som kan hjelpe?

 

ASUS X53SV 15.6" HD - GeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM, 640GB HDD til 5695 kr

 

eller

 

ASUS X53SV 15.6" HD - GeForce GT540, Core i7-2670QM, 8GB RAM, 640GB HDD til 6495 kr.

 

PC'en skal brukes som student-PC, men jeg bruker ikke bilderedigeringsprogrammer osv. Jeg skal dog spille en del. Trenger jeg da i7 og 8 GB RAM, eller holder i5 og 6GB RAM, så kan jeg evt oppgradere til 8GB RAM senere? Har hørt at i5 er bedre til spilling også. Er det sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke høyere enn 6500 kr, og GT540 er akkurat passe for mitt bruk. Har Xbox 360 og PS3 også. Så i7 er bedre til spilling? Da lurer jeg på om jeg skal gå for i7 og 8GB RAM.

 

Edit: Nei, jeg tror jeg går for i5. Kommer jeg til å tape nevneverdig med spillytelse?

Endret av JulianR
Lenke til kommentar

Nei, vil ikke si i7 er bedre til gaming. På noen områder er faktisk i5 bedre enn i7. Kjøp i7 om du skal redigere mye film, bilder og lignende. Hvis du skal hovedsaklig skrive/game så vil en i5 være mer en godt nok. Det er da dumt å "kaste bort" 1000kr på noe som bare vil gi en minimal ytelsesøkning.

Lenke til kommentar

For noe tull! i7en der er jo MYE bedre enn den i5en! I tilegg er det quadcore, i5en er bare dual. I 3DMark Vantage kan i7en vise til dobbel så bra resultater som i5en! Hadde abselutt valgt den med i7en, faktisk er den i7en den samme som selges i maskiner til 20.000 kr!

Lenke til kommentar

For noe tull! i7en der er jo MYE bedre enn den i5en! I tilegg er det quadcore, i5en er bare dual. I 3DMark Vantage kan i7en vise til dobbel så bra resultater som i5en! Hadde abselutt valgt den med i7en, faktisk er den i7en den samme som selges i maskiner til 20.000 kr!

Du overbeviste meg til avbestille modellen med i5 og bestille den med i7. Den er sendt nå :)

Lenke til kommentar

For noe tull! i7en der er jo MYE bedre enn den i5en! I tilegg er det quadcore, i5en er bare dual. I 3DMark Vantage kan i7en vise til dobbel så bra resultater som i5en! Hadde abselutt valgt den med i7en, faktisk er den i7en den samme som selges i maskiner til 20.000 kr!

Du overbeviste meg til avbestille modellen med i5 og bestille den med i7. Den er sendt nå :)

 

Good choice, jeg har flere kompiser som har kjøpt den på min anbefaling, og de er veldig fornøyde alle sammen ;) Mye bedre enn den andre du så på ;)

Lenke til kommentar

På akkurat gaming-formålet tror jeg ikke i7 vil hjelpe deg noe særlig. Skjermkortet ditt er svakt.

Lillebroren min har det samme på sin Asus. Dro Battlefield 3 Beta på Medium. Han har også i7 prosessor, dog en 2630.

 

Oppgraderingen vil hjelpe på alle fronter. BF3 på medium er ganske bra til å være en PC til 6500 kr.. og ytelseforskjellen i7en gir kontra i5en er uten tvil vært en prisforskjell på 900 kr. Som sagt, 900 kr ekstra for en CPU som normalt brukes til PCer som koster 2-3 ganger så mye..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Nå er jeg svært glad for at jeg valgte i7. Modellen med i5 ble dessverre sendt før jeg rakk å avbestille, så jeg må styre litt med retur osv på den, men det får bare være! Jeg er fullt klar over at skjermkortet ikke er top notch, men jeg ønsker meg en god, kjapp og pålitelig PC, som jeg attpåtil kan spille litt på (trenger ikke å spille på høyeste innstillinger), til en rimelig penge. Da virket denne som et godt alternativ. Takk for alle svar, og spesielt takk til MrLG som fikk meg på riktig spor.

 

God helg!

Lenke til kommentar
http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/5#pagehead bench for i5 v i7. De extra 1000kr den cpuen koster er ikke vert det for gaming i det hele tatt. 1000kr til og du hadde fått det råeste grafikk kortet på markede. i7 er unødvendig ved mindre du skal drive med redigering o.l. De 1000kr går til hyperthreading ikke preformance! Endret av Xenon69
Lenke til kommentar

http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/5#pagehead bench for i5 v i7. De extra 1000kr den cpuen koster er ikke vert det for gaming i det hele tatt. 1000kr til og du hadde fått det råeste grafikk kortet på markede. i7 er unødvendig ved mindre du skal drive med redigering o.l.

 

Begynner å miste troa på kunnskapen til forumbrukerne her. Les førsteposten om igjen, linken du linker til har ingenting med denne tråden å gjøre, helt rått at så mange i denne tråden kan ta så feil, eller i det minste surre seg bort. dessuten har allerede trådstarter gjort det beste valget

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...