Gå til innhold

Ormen "Blaster"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fjerne problemet med RPC?

 

Når maskinen starter opp går du til http://www.microsoft.com/technet/treeview/...in/MS03-026.asp

Last ned og installer patchen til ditt OS.

Så dreper du mblast prossessen. (tryk ctrl-alt-del og velg prosess tabben)

Så sletter du filen mblast.exe (eller var det mblaster.exe?)som ligger i windowssystem32 katalogen.

 

Da er tingen borte. For å forhindre at den eller lignende ting kommer igjen kan du installere en firewall. Det ligger en gratis firewall på www.zonealarm.com

Lenke til kommentar
Puh, man skal tydeligvis ikke ha mange postene før man påberoper seg status som "reservemoderator".

 

Utidig gnål, send heller en PM til en moderator hvis det er så plagsomt med en feilpost, eller fler.

 

Det går ikke an, da får man jo ikke opp postcounten, og da kan man ikke ytre sin klage offentlig slik at alle andre får irritere seg over den... ;)

 

Lurer på hvor mange prosent av trådene/postene på dette forumet som faktisk kunne ha vært slettet (denne inkludert). :roll:

Lenke til kommentar
Er ikke denne litt feilpostet ? Hva har denne ormen med "annet om Hardware" å gjøre?[/quote

Jeg prøvde, men fant ikke ut hvor jeg skulle putte den... Har ingenting på Off-Topic å gjøre... Men kan du "jnzy" forklare meg hvor jeg burda ha postet dene tråden?

Lenke til kommentar

hva gjør man hvis windows er "ødelagt" og man ikke får installert patchen ? :D Jeg har viruset, og pcen klikker med en gang et program kjøres ved startup!

 

En annen ting jeg har lest om dette viruset er at enten 15. eller 16 august (Altså ikke så lenge til) vil ALLE som er infisert med viruset, sende ut og melding til oppdaterings-serveren. Altså den som tar seg av alle som bruker Windows Update. Dermed vil serveren bli overbelastet og serveren "is GOING DOWN!". Dermed har ormen fri utbredningsmulighet for ingen får lastet ned fixen!

 

Årsaken til at viruset ble laget er på grunn av Microsoft sin polikk osv osv. som også mange andre virus er laget på grunnlag for.

 

Det er evig stress da, for nå må jeg få tak i en Windows XP versjon idag eller imorgen OG få oppdatert, før serverene går ned!! Det er skummelt rett og slett :(

Lenke til kommentar
hva gjør man hvis windows er "ødelagt" og man ikke får installert patchen ? :D Jeg har viruset, og pcen klikker med en gang et program kjøres ved startup!

 

Alvorlig: prøv å last ned symantec sin blaster -remover, og kjør fra diskett (eller hva som helst) når windwos er i safe-mode, evt boot disk.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...