Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem under spilling.


Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med nyeste BF3 med lægg og flekker, flekker oppleves også ved andre spill.

 

I BF3 lægger noe helt sinnssykt til tider og det jeg mener med flekker/prikker er grønn eller lilla flekk som spretter opp ett eller annet sted på skjermen i maks et sekund helt tilfeldig.

 

Noen som har vært borti dette eller har en formening om hva det kan være, begynner å bli litt irriterende.

 

Oppsettet på pcen:

 

Asus P67 Sabertooth

Intel 2600K

Vannkjølt CPU

8GB Corsair Vengance 1600MHz minne

Intel 510 120GB SSD

1TB WD Black

3x 2TB WD Green i Raid0

MSI 580GTX

Corsair 850W

 

Skjermkortet overstiger aldri 70 grader ved belastning, CPU går aldri over 50 grader ved belastning.

Alle drivere er de nyeste som har blitt sluppet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan prøve å underclocke gpu http://www.bing.com/search?q=downclocking+gpu&src=IE-SearchBox&FORM=IE8SRC

litt under standard verdier, for å se om artifaks forsvinner

 

nyttig link http://www.geforce.com/Optimize

 

selv så kjøpe jeg et gtx 560ti gigabyte kort som virka fint i nesten et døgn (i desktop mode)før det plutselig kolapsa med korupt skjerm (ved boot og

Eneste belastning var filkopiering når dette skjedde

bytta til zotac 560ti som funker godt

 

arb.png

Endret av mago
Lenke til kommentar

Slike flekker kalles for artifacts og kan komme i form av prikker, streker, geometriske figurer etc.

I hine dager så var dette et tegn på defekt hardware på skjermkortet og var grunn god nok for å få byttet kortet på garanti. Om det er tilfelle med ditt kort kan jeg ikke borge for.

 

 

du kan prøve å underclocke gpu http://www.bing.com/...Box&FORM=IE8SRC

litt under standard verdier, for å se om artifaks forsvinner

 

nyttig link http://www.geforce.com/Optimize

 

selv så kjøpe jeg et gtx 560ti gigabyte kort som virka fint i nesten et døgn (i desktop mode)før det plutselig kolapsa med korupt skjerm (ved boot og

Eneste belastning var filkopiering når dette skjedde

bytta til zotac 560ti som funker godt

 

arb.png

 

 

 

Finnes det en mulighet å få testet skjermkortet for disse feilene, presse så blir godt og varmt som under spilling.

Hvor lang er garantien på skjermkort hos Komplett??

Lenke til kommentar

Du har 5 års reklamasjonsrett. Skal du få testet det så må du være 100% sikker på at det feiler i testbenken hos Komplett. Hvis det er en intermittent feil som bare dukker opp i spesielle situasjoner så er det lite poeng i å sende det inn da de ikke tester på samme måte som oss.

 

 

Du kan laste ned og kjøre feks Furmark , vær obs på at dette programmet kan ta livet fullstendig av skjermkortet under stresstesting, men for å være ærlig så mener jeg at om kortet ikke tåler en slik test så er det i utgangspunktet defekt.

 

 

 

Riktig riktig, kjørte en benchmark test som fulgte med programvaren til kortet og fikk ikke opp samme feil, mulig det programmet ikke får presset frem slikt.

Justerte opp viftene nå og skal prøve oppgradere biosen på kortet for å se om det kan være så enkelt.

Viss det er noe mere tips så er det bare å komme med det.

Lenke til kommentar

Ser også referansene som er oppgitt på MSI sin hjemmeside:

 

 

N580GTX Twin Frozr II/OC

 

800 MHz Core

1536MB GDDR5 4096MHz Memory

 

N580GTX Twin Frozr II

 

772 MHz Core

1536MB GDDR5 4008MHz Memory

Jeg har N580GTX Twin Frozr II ifølge komplett.

Kortet kjører på referanser:

800 MHz Core Clock

1600 MHz Shader Clock

2048 MHz Memory Clock

Kan det være noe her som ikke stemmer?

Endret av Luffy1337
Lenke til kommentar

 

Jeg har N580GTX Twin Frozr II ifølge komplett.

Kortet kjører på referanser:

800 MHz Core Clock

1600 MHz Shader Clock

2048 MHz Memory Clock

Kan det være noe her som ikke stemmer?

 

Som regel er denne 2x Automatisk, så med mindre diverse tester viser at ytelsen er kunstig lav (3dmark kan brukes for å sjekke dette kjapt eller andre benchmarks, pass på å sammenligne med tilsvarende oppsett , dvs cpu og skjermkort + minne) så betyr det at kortet kjører på 4096Mhz Memory Clock.

 

Som sagt, de grønne brikkene er trolig pga enten defekt minne eller kan være pga varm cpu, trolig så er det minnet som er synderen og det kan være at å klokke det ned noe vil fikse feilen men det vil da gi lavere ytelse. Om du kjører på høy oppløsning (1900x1200 feks) og Ultra er det heller ikke rart at spillet lagger , Med et 580 og 1.5Gb ram så bør du holde oppløsningen til ca 1680x1050 på ultra (og selv da kan det være at du må nedjustere litt på innstillingene) , det er flere BF3 spillere som har påpekt at opplevelsen har vært bedre på et 6970 / 6990 Amd kort som har 2GB eller mer minne.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har N580GTX Twin Frozr II ifølge komplett.

Kortet kjører på referanser:

 

800 MHz Core Clock

1600 MHz Shader Clock

2048 MHz Memory Clock

 

Kan det være noe her som ikke stemmer?

 

Som regel er denne 2x Automatisk, så med mindre diverse tester viser at ytelsen er kunstig lav (3dmark kan brukes for å sjekke dette kjapt eller andre benchmarks, pass på å sammenligne med tilsvarende oppsett , dvs cpu og skjermkort + minne) så betyr det at kortet kjører på 4096Mhz Memory Clock.

 

Som sagt, de grønne brikkene er trolig pga enten defekt minne eller kan være pga varm cpu, trolig så er det minnet som er synderen og det kan være at å klokke det ned noe vil fikse feilen men det vil da gi lavere ytelse. Om du kjører på høy oppløsning (1900x1200 feks) og Ultra er det heller ikke rart at spillet lagger , Med et 580 og 1.5Gb ram så bør du holde oppløsningen til ca 1680x1050 på ultra (og selv da kan det være at du må nedjustere litt på innstillingene) , det er flere BF3 spillere som har påpekt at opplevelsen har vært bedre på et 6970 / 6990 Amd kort som har 2GB eller mer minne.

 

 

 

Riktig, jeg kjører på 1920x1080 120Hz, BF3 står Ultra på, mulig jeg må sette ned dette eller sette inn ett kort til.

CPU overstiger ikke 45 grader og GPU overstiger ikke 65 grader ved hard belastning så trur ikke varmen er problemet.

Jeg ser minnet kjører på 1333MHz og ikke 1600MHz som dem egentlig skulle ha gjort, har dette noe med XMP instillinger å gjørra?

 

Noen som har noe erfaring med å flashe BIOS på ett MSI 580GTX Twin Frozr II???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...