Gå til innhold

Problemer med responstid i spill ved minimere spillet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en brukbar spill pc, vil jeg påstå, core i7 950, Nvidia 570, og 12 GB ram.

 

Men jeg merker i f.eks crysis 2 og metro 2033 at hvis jeg går f.eks på youtube å skal sjekke f.eks "hints" for å komme videre i spillet.

 

Så henger spillet seg etter en minimering av vinduet, altså jeg får ca 10 FPS i ytelse, mot normalt opp mot 40 altså at jeg må avslutte spillet og starte spillet igjen. For å få normal hastighet igjen.

 

Nå som jeg har så stort ram vet jeg ikke om det er ram som er flaskehals? Eller om det er manglende optimeringer for DX11 som er problemet? Kan være harddisken som blir belastet, men da burde det fungert om jeg brukte checkpont til en annen episode? Siden jeg må lukke hele spillet for å få ytelsen tilbake.

 

Finnes det mulig å ungå slike problemer? Kan jo være at GPU ikke lagrer informasjonen i spillet hvis man går ut av spillet eller noe slikt

 

Har windows 7 ultimate 64 bits med nyeste nvidia skjermdrivere men alikevell nok så irriterende.

 

Men hadde jeg øket f.eks ram til 4x6 = 24 GB så ville problemet blitt løst? Hvis det er bare youtube + crysis som kjører?

 

Har SSD disk + 3 TB harddisk som spillet er på.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...