Gå til innhold

Slik får du best ytelse i Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Til dere som lurer på hvordan BF3 funker uten det nyeste av hardware, så kan jeg fortelle at jeg spiller i 1920x1200 med alt satt til ultra (uten AA), uten noe "lag" i grafikken. Dette på en maskin med Intel i5-760 @ 3.4 GHz, 12 GB ram (fungerte fint med 4 GB og), og AMD HD 5850 skjermkort (noe overklokket ved hjelp av "performance" i Catalyst-driverne).På high flyter spillet mer eller mindre perfekt, og det er heller ikke et hav av forskjell mellom high og ultra slik jeg ser det.

 

hakker det da det gjörd det hos meg siden jeg har penhom 620 n grafikkkort er radon 5550 jeg instalrete driver i går uten at det ga efekt hva skal jeg gjöre har du noen råd min venn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største problemet mitt som ender med windows og rejoin er server restart eller server problemer:PFår ta å oppgradere driverene i dag tenker jeg, har glemt det, ikke at det har mye å bety for meg siden det ser ut til at AMD driverene er mest rettet mot crossfire og multiskjerm når det gjelder BF3.forever young:drivere retter opp mindre problemer og konflikter, du har ett skjermkort i din maskin som slik jeg ser det bare såvidt er nok til å starte spillet.Har du hatt maskinen lenge trenger den sikkert oppryddning for å kunne spille med alt på low litt bedre enn nå.Skal du spille noe med fin flyt inklusive MW3 som snart kommer må du nok investere i noe bedre.uGn:Jeg har 6970 og det er en uke siden maskinen var ny, ingen problemer foruten en brukerfeil når det gjelder BF3, og jeg har ikke nyeste AMD driver engang enda.Skal smelle den inn når jeg kommer hjem fra jobb.Ellers tror jeg det er litt poteto potato hvem av dem du går for, ikke rare forskjellene mellom Nvidia og AMD på ytelse.(Sett at man sammenligner riktige kort)Men en fordel med AMD skjermkort er jo at du ikke trenger to identiske skjermkort om du vil oppgradere til crossfire senere.6970 (og 6990) blir sikkert grisebillig utpå nyåret en gang når 7000 serien ser ut til å være i salg.På andre ting, vil du ha 3D med briller og slikt er nok Nvidia beste valg.Vil du ha mulighet for 3-6 skjermer som forholdsvis enkelt kan settes opp og spilles på bør du gå for AMD

 

vel det står at det går ann å spille mw3 på penom det bör vel gå greit fordi jeg må spare penger til pc

Lenke til kommentar
Er det noe galt med W7 ultimate 64bit?hadde home premium 32bit før og jeg hadde ingen problemer med BFBC2.. men når jeg byttet til Ultimate 64bit så har jeg hatt så mange BSOD at jeg har ikke tellinga lenger, og nå snakker jeg om både BF3 og BFBC2 multiplayeren, campain er det ikke noe problem med trur jeg.noen som kan hjelpe?:(
Bruker win7-64 her, så nei det er ikke noe problem. BF3 kjører nesten helt feilfritt her. Jeg vet det er veldig mange andre som kjører det bra på win7-64 også, så det skal ikke være noe issue. Feilen liger nok noe annet sted. Får du bluescreens så har du noe å analysere. Legg ut minidumpene i en egen tråd så kan noen som har peil se gjennom dem. Ofte peker de direkte til feilkilden så lenge du har kunskap om hvordan de skal tolkes.-Stigma
vet du hvrodan man kan skaffe seg en driver uten å betale for det må ha et svar nå

 

ok, jeg har alle driverne jeg kan finne og har prøvd og reparere alt jeg klarer. jeg tipper dette OS er piratkopiert or er noe feil med.. så jeg fortjener vell å svi for at jeg ikke har ekte OS lengre.. det jeg hadde, 32bit versonen har faren min sefførlgelig klart å rote bort! -.- uansett så har jeg lyst på en SSD og Blue Ray spiller..

 

Edit:

jeg bruker XFX Radeon HD 6950

som jeg sa så har jeg hatt problemene etter at jeg byttet til W7 ult 64bit rundt 20. Juli... og jeg slutta å spille BFBC2 pga BSOD og jeg er sikker på at jeg har alle di nyeste driverne ;)

Endret av TeamHansen
Lenke til kommentar

Dette er aldeles ikke ment som flamebait men dette er en av grunnene til at jeg er en konsollgamer. Jeg er villig til å leve med dårligere grafikk for å slippe dette stresset. Men som jeg sa, dette er ikke ment som flamebait, jeg respekterer 100% at folk har andre preferanser.

 

PC gamere er ikke tillfreds med Grandiosa :tease:

Lenke til kommentar

vel det hjalp igjen ting hva er vitsen med driver da det fungerte til å begynne med men så slutte det å fungere så battfeild 3 brude väre mulig å spille undre penhom det det går fint med modrne wafare 2 så her skuffer battfeild 3 litt heldigvis så går det ann å spille mondre wafare 3 med pemhom hvilken pc og prosesor har du

 

Tenkte meg nok det, ja. :(

 

Min stasjonære PC...

Prosessor: Intel i5 2500K @ 4.2 GHz

Skjermkort: AMD Radeon HD 5850

Minne: 8 GB

 

BF3 fungerer OK (men ikke kjempebra) med nesten alt av instillinger på maks/Ultra og 1920x1080 oppløsning. Har ikke prøvd siste driver. :)

Lenke til kommentar

hakker det da det gjörd det hos meg siden jeg har penhom 620 n grafikkkort er radon 5550 jeg instalrete driver i går uten at det ga efekt hva skal jeg gjöre har du noen råd min venn

 

Ta en titt her:

http://www.hwcompare.com/289/radeon-hd-5550-vs-radeon-hd-5850/

 

Vet ikke om det er akkurat det samme HD 5550 som du har, men HD 5850 er en god del bedre uansett. Det eneste som garantert vil fungere for deg er en ny PC som er ment for spilling.

 

På en laptop kan du kanskje oppgradere prosessoren, men oftest ikke grafikkprosessoren. Det finnes ingen triks som gjør at PCen plutselig blir mye bedre. Du kan f.eks. skru av programmer du ikke trenger, senke skjermoppløsningen og grafikkdetaljene, bruke optimaliserte drivere, kanskje overklokke grafikkprosessoren litt.

 

Laptopen min har en Intel i7-2600QM prosessor med integrert HD Graphics 3000 grafikkprosessor, og 8 GB minne. HD 3000 gir ca. samme ytelse som ditt HD 5550. BF3 vil garantert ikke fungere bra på laptopen min, og i mitt tilfelle er det kun fordi HD 3000 ikke engang kan sammenlignes med Radeon HD 5850 (eller bedre, i en stasjonær PC). :)

 

Det er ingenting jeg kan gjøre med laptopen min for å gjøre BF3 mer spillbart (siden jeg ikke kan oppgradere grafikkprosessoren).

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

hakker det da det gjörd det hos meg siden jeg har penhom 620 n grafikkkort er radon 5550 jeg instalrete driver i går uten at det ga efekt hva skal jeg gjöre har du noen råd min venn

 

Ta en titt her:

http://www.hwcompare.com/289/radeon-hd-5550-vs-radeon-hd-5850/

 

Vet ikke om det er akkurat det samme HD 5550 som du har, men HD 5850 er en god del bedre uansett. Det eneste som garantert vil fungere for deg er en ny PC som er ment for spilling.

 

På en laptop kan du kanskje oppgradere prosessoren, men oftest ikke grafikkprosessoren. Det finnes ingen triks som gjør at PCen plutselig blir mye bedre. Du kan f.eks. skru av programmer du ikke trenger, senke skjermoppløsningen og grafikkdetaljene, bruke optimaliserte drivere, kanskje overklokke grafikkprosessoren litt.

 

Laptopen min har en Intel i7-2600QM prosessor med integrert HD Graphics 3000 grafikkprosessor, og 8 GB minne. HD 3000 gir ca. samme ytelse som ditt HD 5550. BF3 vil garantert ikke fungere bra på laptopen min, og i mitt tilfelle er det kun fordi HD 3000 ikke engang kan sammenlignes med Radeon HD 5850 (eller bedre, i en stasjonær PC). :)

 

Det er ingenting jeg kan gjøre med laptopen min for å gjøre BF3 mer spillbart (siden jeg ikke kan oppgradere grafikkprosessoren).

du har dårilg grafikkkort men en bra proseor er 7 prosor bra hvordan er ytelsen på pc din når du spiller batttfeild 3
Lenke til kommentar

vel det hjalp igjen ting hva er vitsen med driver da det fungerte til å begynne med men så slutte det å fungere så battfeild 3 brude väre mulig å spille undre penhom det det går fint med modrne wafare 2 så her skuffer battfeild 3 litt heldigvis så går det ann å spille mondre wafare 3 med pemhom hvilken pc og prosesor har du

 

Tenkte meg nok det, ja. :(

 

Min stasjonære PC...

Prosessor: Intel i5 2500K @ 4.2 GHz

Skjermkort: AMD Radeon HD 5850

Minne: 8 GB

 

BF3 fungerer OK (men ikke kjempebra) med nesten alt av instillinger på maks/Ultra og 1920x1080 oppløsning. Har ikke prøvd siste driver. :)

håper at mw3 lar seg kjöre undre penhom det står hverfall undre systemkrav at det skal gå hva tror du man

 

vel det hjalp igjen ting hva er vitsen med driver da det fungerte til å begynne med men så slutte det å fungere så battfeild 3 brude väre mulig å spille undre penhom det det går fint med modrne wafare 2 så her skuffer battfeild 3 litt heldigvis så går det ann å spille mondre wafare 3 med pemhom hvilken pc og prosesor har du

 

Tenkte meg nok det, ja. :(

 

Min stasjonære PC...

Prosessor: Intel i5 2500K @ 4.2 GHz

Skjermkort: AMD Radeon HD 5850

Minne: 8 GB

 

BF3 fungerer OK (men ikke kjempebra) med nesten alt av instillinger på maks/Ultra og 1920x1080 oppløsning. Har ikke prøvd siste driver. :)

håper at mw3 lar seg kjöre undre penhom det står hverfall undre systemkrav at det skal gå hva tror du man

Lenke til kommentar
vel det hjalp igjen ting hva er vitsen med driver da det fungerte til å begynne med men så slutte det å fungere så battfeild 3 brude väre mulig å spille undre penhom det det går fint med modrne wafare 2 så her skuffer battfeild 3 litt heldigvis så går det ann å spille mondre wafare 3 med pemhom hvilken pc og prosesor har du
Tenkte meg nok det, ja. :(Min stasjonære PC...Prosessor: Intel i5 2500K @ 4.2 GHzSkjermkort: AMD Radeon HD 5850Minne: 8 GBBF3 fungerer OK (men ikke kjempebra) med nesten alt av instillinger på maks/Ultra og 1920x1080 oppløsning. Har ikke prøvd siste driver. :)
håper at mw3 lar seg kjöre undre penhom det står hverfall undre systemkrav at det skal gå hva tror du man
vel det hjalp igjen ting hva er vitsen med driver da det fungerte til å begynne med men så slutte det å fungere så battfeild 3 brude väre mulig å spille undre penhom det det går fint med modrne wafare 2 så her skuffer battfeild 3 litt heldigvis så går det ann å spille mondre wafare 3 med pemhom hvilken pc og prosesor har du
Tenkte meg nok det, ja. :(Min stasjonære PC...Prosessor: Intel i5 2500K @ 4.2 GHzSkjermkort: AMD Radeon HD 5850Minne: 8 GBBF3 fungerer OK (men ikke kjempebra) med nesten alt av instillinger på maks/Ultra og 1920x1080 oppløsning. Har ikke prøvd siste driver. :)
håper at mw3 lar seg kjöre undre penhom det står hverfall undre systemkrav at det skal gå hva tror du man

 

vel vis den en pc med 7 prosoer med bra grafikkkort undre 5000 kroner

Lenke til kommentar

Hei

 

Ser en del av dere har problemer.

 

Så la meg fortelle min historie. Jeg kjøpte meg battlefield 3, og etter at jeg installerte det første gang på maskinen min med Windows 7 32 bit. fikk jeg random crashes og disconnects o.l.

 

Jeg prøvde alt for å få det stabilt, men neimen akk. det gikk ikke. prøvde å oppdatere drivere, nedgradere drivere, kjøre compatabilty mode, reinstallere spillet, klokke ned pcen osv osv.

 

men ingenting så ut til å hjelpe.

 

Men en kompis av meg med identisk maskin kjørte det uten problemer. så jeg hørte med han hvilken driver osv han brukte. han brukte 11.9 og den hadde jeg installert også. så jeg sjekket alt om igjen. men nei. så kom vi frem til at han hadde windows 7 64 bit. så jeg installerte det. og jada. jammen fungerte ikke spillet knirkefritt etter reinstallasjonen av 64 bit. (vil også nevne at en annen kompis med identisk maskin hadde 32 bit med samme problemene som meg og han også fiksa det ved å installere 64bit windows) må også nevne at windows 7 SP1 er nødvendig.

 

vil også nevne at første installasjonen av spillet på 64 bit fikk jeg fragmenterings feil (dvs instalasjonen monga) så jeg måtte reinstallere det. men etter det kjører jeg nå BF3 uten noen som helst problemer.

 

Håper dette kan hjelpe noen andre =)

 

Lykke til

Lenke til kommentar

du har dårilg grafikkkort men en bra proseor er 7 prosor bra hvordan er ytelsen på pc din når du spiller batttfeild 3

I laptopen ja, og den bruker jeg ikke til å spille med (og det er en god grunn til det). Jeg har ikke prøvd BF3 på laptopen, men det er ingen vits å prøve heller for min del. Det kommer til å fungere direkte dårlig. :)

 

vel vis den en pc med 7 prosoer med bra grafikkkort undre 5000 kroner

Hvis du snakker om en laptop, får du nok ikke en som BF3 fungerer bra på til 5 000 kr (men jeg har ikke sjekket).

 

Redigert: Kun for moro skyld, har jeg installert BF3 på laptopen. Sier i fra hvordan det går. :)

Redigert 2: Med alt av grafikkdetaljer på lav/av, og skjermoppløsningen på 320x200, er det fortsatt litt ubehagelig å spille BF3 inni toget her, med 20-30 fps. Hvordan blir det ute, tro?

Redigert 3: Oj oj! Hele 10 fps ute! :)

 

Konklusjon: Du må oppgradere/kjøpe nytt.

 

2n0tw7n.jpg

Full oppløsning på 320x200.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...