H5N1 Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Hei Jeg har på en eller annen måte klart å miste ca. 1x0,5mm av venstre fortann, en liten bit nede til venstre. Er nok fordi den har vert veldig syreskadet. Det ser ganske dumt ut, og hindrer meg i å smile. Lurer på om det er mulig å erstatte den lille biten som mangler på tanna, og eventuell pris? Noen med kunnskap?
Miggelitoo Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Hei Jeg har på en eller annen måte klart å miste ca. 1x0,5mm av venstre fortann, en liten bit nede til venstre. Er nok fordi den har vert veldig syreskadet. Det ser ganske dumt ut, og hindrer meg i å smile. Lurer på om det er mulig å erstatte den lille biten som mangler på tanna, og eventuell pris? Noen med kunnskap? Om du er under 18 skal det være gratis hos tannlegen. Du kan jo eventuellt ringe ditt lokale tannlegesenter og spørre.
Boris Yeltsin Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Er ikke under 18, men er student. Til og med det året du fyller 20, betaler du kun 20% av prisen eller noe. Etter året du fyller 20, koster det full pris.
Konto brukes ikke Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Har selv mistet et lite hjørne av fortann - fått fikset den 2 ganger, men rep holder ikke, så nå driter jeg i det og lar biten får være slik den er. Glise .... ja, seff gjør jeg det. Pris husker jeg ikke, men for meg var det bortkastet penger ettersom det ikke holder.
Hotel Papa Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Tenner er dyrt. Jeg skal ha meg en ny tann snart, estimert pris ligger på over 25.000kr.....
jigaplow Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Fikk skutt av halve fortanna med soft gun en gang. Det ble fiksa, og det sitter den dag i dag, en god del år senere. Så hvis du har gratis tannlege enda, fiks det!
Ansiktets fjes Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Mistet litt av venstre fortannen en gang jeg også. Fikk tannlegen til å sette på en ny "bit" dette var gratis, husker ikke hvorfor. Denne varte ca. 1 måned men falt av mens jeg spiste drops. Tannlegen min sa at det hadde vært mye lettere vist jeg hadde mistet en større del av tannen. Det føltes helt jævelig skarpt og uvant, men du venner deg for til det! Vist det ikke ser HELT jævelig ut så hadde jeg ikke giddet å fikse det.
Mr. Lurk Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Kan vi ikke kalle tråden; Min tann historie?
H5N1 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Skrevet 31. oktober 2011 Okey, men da skal jeg kun betale 20%. Regner med det kun gjelder offentlige tannleger. Noen som vet om noen offentlige tannleger i Oslo? Jeg er ikke fra Oslo, men er student her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå