Gå til innhold

HTC Sensation - Root guide?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en HTC Sensation, og ønsker å roote telefonen. Jeg har googlet litt og vært litt rundt på youtube. Fant en guide der man er inn på "http://revolutionary.io/" og laster inn et program for å fjerne S-OFF og taste inn noen greier. Problemet var at "command" linja sa at beta koden var feil :S

 

Vet ikke om noen har vært borti noe lignende?

Og er det andre måter å roote telefonen på? Og hvor høy er sjansen for at rootingen failer og telefonen er verdiløs? Har hørt noe om dette..

 

Veldig ny på Android, gikk nettopp fra iPhone til HTC (Veldig fornøyd med HTC)

 

Har også søkt litt rundt her på forumet, men jeg er så udugelig på det så fant desverre ikke hehe ;p

Så for å poste en ny tråd. Hvis det er en tråd som er blitt lagd før og handler om det samme så er det å poste link :-)

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Guide for å gjøre dette finner du her:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300

 

Men du kommer nok ikke utenom å bruke revolutionary som du sliter med, får du at det er feil kode så må du nok bare være nøye med at du skriver beta koden du har fått på revolutionary siden riktig, klipp & lim :)

 

Sjansen for at ting går til helvete er jo altids tilstede, men tror den er forholdvis liten. Jeg har aldri hatt noen problemer selv ihvertfall, ei heller noen jeg kjenner.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Guide for å gjøre dette finner du her:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300

 

Men du kommer nok ikke utenom å bruke revolutionary som du sliter med, får du at det er feil kode så må du nok bare være nøye med at du skriver beta koden du har fått på revolutionary siden riktig, klipp & lim :)

 

Sjansen for at ting går til helvete er jo altids tilstede, men tror den er forholdvis liten. Jeg har aldri hatt noen problemer selv ihvertfall, ei heller noen jeg kjenner.

 

Hehe, det var den guiden jeg brukte og en lignende sånn på Youtube :-)

Jeg skal nok prøve igjen. Det er nok bare serienummeret bak batteriet som jeg skriver inn feil.. Har 3 "0" eller bokstaven "O" hehe.

Men hvis i verste tilfelle at det går til helvete, hehe. Er det en mulighet til å ordne det eller er min telefon da ikke verdt mer enn et sandkorn? :p

 

Men også hvis jeg flasher en ny ROM.. Vil alt komme på engelsk? Da mener jeg f.eks. Meldinger blir til Messages (ikke med at jeg har noe imot det hehe)

Endret av DinhV12
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

E-t annet spørsmål angående temaet. Får snart en Sensation på jobben etter å ha hatt Legend i 1,5 år(strålende fornøyd). En av de få tingene som irriterte meg litt med Legenden var alle dusteprogrammene som jeg aldri brukte slik som twitter, Aksjer osv osv. Med Legenden var det aldri kjempeenkelt å roote og alt det der men som jeg har skjønt det, er det veldig greit å gjøre det på Sensation.

 

Spørsmålet er vel egentlig, hva må gjøres for å kunne avinnstallere programmer man ikke bruker på telefonen? Holder det med S-off? Permanent root eller permanent root *og* custom ROM? For min del så har HTC sin Sense fungert helt utmerket og har ingen behov for å spesielle custom ROM's med masse tøffe tilegg. Det er en firmatelefon så alt jeg vil ha er en bloat-fri telefon med best mulig battertid.

Lenke til kommentar

Ryktet sier at man skal kunne fryse apps i ics, slik at man ikke lenger trenger root for å gjøre dette. Håper det stemmer. Ryktebørsen på xda nevner også en mulig utrulling av ICS ila to uker, noe som hadde vært minst like bra. Jeg tar det dog med en klype salt.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...