U1ven Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Tror denne egentlig skulle blitt lagt til i et skoleforum, men tror jeg vil få bedre respons her. Har blitt utfordret av min norsk- og historie -lærer å utdype meg i Civilization V i den velkjente oppgaven særemne i norsk, som skal kombineres med en langsvarsoppgave i Historie. Jeg kommer til å holde et 20-30 minutters foredrag om spillet til Januar. Men jeg trenger innspill til problemstilling, aller helst fra de som har litt erfaring med Civilization. Noen forslag som kan hjelpe meg? Takk på forhånd
E7ite Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 Ei problemstilling kan jo vera, skilnadar mellom bymiljø på CiV i forhold til i ein ekta by. Kva må til for å skape trivsel i ein spelby, i forhold til kva ein treng for trivsel i RL. Også då trekka ut likhetar, og skilnadar. Kanskje korleis ein kunne lagt til element i spelet for å gjera det endo meir troverdig? Eller Finna ut kva builders i spelet er symbol på i det virkelige liv osv. Om du klarer å få fokus på detaljene i spelet og trekka linjer til virkeligheten så trur eg du er godt på vei. F.eks kva er grain symbolet på i det virkelige liv, kva er helse ikonet symbol på i virkeligheten. Håpar dette var til litt hjelp
U1ven Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Skrevet 31. oktober 2011 Ja, hadde vært interessant å trekke inn RL med problemstillinga, takk for mange gode tips :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå