Gå til innhold

Gaming PC til cirka 15k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1001165&su=F74A24EA-1FEE-45DB-B6FE-9E86C6F0A367

 

Slik ser listen ut akkurat nå. Byttet til HD 6970 CFX. Kjører 2stk Powercolor Radeon, siden det var de billigste jeg fant, selv om jeg aldri har hørt noe spesielt positivt/negativt om det. Pleier å se på brukeranmeldelser osv, men finner ingenting om Powercolor sitt kort.. noen som sitter på litt info om det?

Lenke til kommentar

a) Kjøp to kort nå (SLI/Crossfire), bytt ut begge når du trenger mer kraft.

b) Kjøp et bedre kort nå, kjøp et ekstra når du trenger mer kraft.

 

Jeg begriper ikke hvorfor folk går for alternativ a. Det MÅ da være dyrere og mer unødig arbeid for både deg og PCen...

Lenke til kommentar

a) Kjøp to kort nå (SLI/Crossfire), bytt ut begge når du trenger mer kraft.

b) Kjøp et bedre kort nå, kjøp et ekstra når du trenger mer kraft.

 

Jeg begriper ikke hvorfor folk går for alternativ a. Det MÅ da være dyrere og mer unødig arbeid for både deg og PCen...

 

Det er vel et poeng. Vet ikke hva jeg skal ta...

Lenke til kommentar

Personlig kjører jeg et HD6970 2GB. BF:Bad Company 2 med ultra settings på 1440*900 knirkefritt. Crysis også forøvrig.

Vet ikke hvor mye mer BF3 krever men jeg ser overhode ikke behov for mer kraft fra skjermkortet enda, men det kommer vel an på hvor stor skjerm man har (og oppløsningen som medfølger)...

Lenke til kommentar

BF3 hovedsaklig. Hvis jeg kjøper et 580 kan jeg bare kjøpe et til hvis det skulle være nødvendig seinere.

 

Ett 580 har ikke all verdens ytelse i BF3. Maxet helt var det vel 30-40 average og 60 max. Det er lite ytelse for pengene.

 

Hvor er kildene dine på dette?

 

Offisielle BF3 forumet pluss tom's hardware. Min lenke

 

Det er ikke et dårlig kort, ikke i det hele tatt, sier bare at det er lite ytelse for pengene når 570 SLI eller 6950 CrossFire yter bedre til nesten samme penge.

 

Ser ut som jeg har tolket grafene feil. Det er nok average som vises, ikke max.

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

Offisielle BF3 forumet pluss tom's hardware. Min lenke

 

Det er ikke et dårlig kort, ikke i det hele tatt, sier bare at det er lite ytelse for pengene når 570 SLI eller 6950 CrossFire yter bedre til nesten samme penge.

 

Ser ut som jeg har tolket grafene feil. Det er nok average som vises, ikke max.

 

Det var kanskje litt av min egen mening og, fordi jeg ser ikke problemet med og spille med 55 fps i snitt. Synes bare at det er litt og kaste pengene ut av vindu for og ha mer enn nødvendig jeg synes værtfall det flyter godt nok på ultra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har ASUS DIRECTCUII GTX 580 og har klokka det til 850/4100 og drar alt på ultra med 1920x1080 og merker ikke noe drops? Jeg er en tidligere fps kresen CS:Source gamer, og jeg synes det går utmerket. Skjønner ikke kommentaren om at GTX 580 er lite for penga, den har jeg aldri hørt før:P

 

det finnes jo flere spell enn bare bf3 også... gtx 580 gruser 570 as.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Det er fullstendig meningsløst å gå for en i7 prosessor hvis du bare skal game. Driver du med andre ting også eller?

 

EDIT: Kan legge til at harddisker er ekstremt dyre for tiden, så det kan være lurt å vente litt med å kjøpe disse til produksjonen/prisene stabiliseres igjen.

Byttet til i5 nå.. tenkte i7 for å tenke litt fremover og.

Har allerede kjøpt harddisk på 1tb.. så det er i boks.

Hei, LGA 1336, vil ikke få flere oppddateringer, så det er ikke lenger en sokkel å satse på, beklageligvis..

 

EDIT: Se bort i fra dette. Jeg tenkte på en annen sokkel enn foreslått.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

jeg har ASUS DIRECTCUII GTX 580 og har klokka det til 850/4100 og drar alt på ultra med 1920x1080 og merker ikke noe drops? Jeg er en tidligere fps kresen CS:Source gamer, og jeg synes det går utmerket. Skjønner ikke kommentaren om at GTX 580 er lite for penga, den har jeg aldri hørt før:P

 

det finnes jo flere spell enn bare bf3 også... gtx 580 gruser 570 as.

 

Jeg og en kompis testet dette as, jeg klokket min as. han har ikke klokket sin as, og jeg fikk høyest score as. men du får jo bedre score vis du clocker ett 580 as. Men hvis du går helt smund, hvorfor skal det gå bedre når du ikke merker forskjell.

 

as

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Det er fullstendig meningsløst å gå for en i7 prosessor hvis du bare skal game. Driver du med andre ting også eller?

 

EDIT: Kan legge til at harddisker er ekstremt dyre for tiden, så det kan være lurt å vente litt med å kjøpe disse til produksjonen/prisene stabiliseres igjen.

Byttet til i5 nå.. tenkte i7 for å tenke litt fremover og.

Har allerede kjøpt harddisk på 1tb.. så det er i boks.

Hei, LGA 1336, vil ikke få flere oppddateringer, så det er ikke lenger en sokkel å satse på, beklageligvis..

Hei, i7 2600k er 1155 socket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...