Gå til innhold

[Løst] Bytte ut Telenor sin standardrouter?


TMB

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har for tiden i likhet med mange andre en ST780WLT fra Telenor. Har akkurat sagt opp abbonementet på bredbåndstelefon og derfor trenger jeg ikke lenger støtte for dette.

Har en Linksys WRT54GC liggende som jeg da kanskje kan bytte den ut med.

 

Spørsmålet mitt da er om det har noe for seg, vil jeg merke noen forskjell i hastighet (lokalt og ut/inn)? Tenker både på kablet og WLAN.

 

Før var denne Telenor-routeren utrolig kranglete men nå i det siste har den vært veldig stabil. Den er dog utrolig stygg å se på, og liker ikke web-interfacet dens, så hadde vært fint å bruke denne Linksysen jeg har liggendes. Den er liten og pen :p

 

Håper noen kan svare meg :)

 

Edit: Har 8Mb/s ned og 0.6Mb/s opp dersom det har noe å si. (Crappy jeg vet, men linjen inn i huset takler visst ikke høyere..)

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har konfigurert din ruter som Telenor ruteren (og de ikke har noen koder som sier hva som er deres ruter), så skulle det gå bra :) Prøv å konfigurere den likt som Telenor sin, og så bytte den ut(ikke gjør noe med Telenor ruteren og skriv ned innstillingene på din før du begynner, i tilfelle det ikke fungerer!)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du vil klare deg med 1 boks, trenger du en trådløsrouter med innebygd modem. Brukte selv en Linksys ADSL-router på Telenor for noen år siden, men den ble plutselig ubrukelig pga. at Telenor endret på noe slik at den ikke fikk logget seg på lenger. Så det kan være en vel så god løsning å bruke Telenorrouteren som en bridge, som Kakeshoma skriver.

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...