Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kneskade

Sindrato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent i juli var jeg på folgefonna og stod på ski, på den ene landingen når jeg hoppet kan jeg ha landet litt skjevt, med mest vekt på høyrebenet. Jeg fikk vondt der og da, men ikke sånn at jeg måtte avslutte, så jeg tok det bare rolig fra da av.

Smerten var litt under og på siden av kneet, på utsiden. I ettertid, selv helt til nå, har jeg opplevd at det fortsatt er litt smerter på samme stedet, som om det er blitt litt svakere. Jeg tror også at det har gjort at det lettere kan ha kommet et "klikk" når jeg bøyer ut benet. Det er når jeg strekker benet helt ut, så selve kneet på en måte er helt innover.

Det er vel egentlig ganske fint nå, men jeg kan som nevnt, fortsatt merke tendenser. Jeg er redd for at det skal komme sterkere fram denne skisesongen og ødelegge. Det jeg lurer på er eventuelt hva dette kan være, og om jeg bør sjekke det hos en lege eller noe lignende. I tillegg kunne det vært fint å vite om man bare kan trene det bort med gode kneeøvelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vet ikke om det er det, men kanskje. Jeg er ikke så flink på området. Jeg har tatt et bilde av kneet hvor jeg peker på ca hvor jeg kjenner det.

2a8ry2c.jpg

Skrevet

Fikk du noen vridning i kneet eller var det et vanlig hardt trykk? Uansett vil jeg anbefale legebesøk, spesielt hvis du driver aktivt med vintersport(ser du nevner skisesongen). Det er jo tross alt gått ca 3mnd siden det skjedde og du fortsatt kjenner tendenser til smerter. En lege vil som oftest gi deg et bedre svar enn en random forumbruker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...