Gå til innhold

Test: Multicom Kunshan P150


Anbefalte innlegg

Vent... Har P150 plass til to HDD/SSDer?

 

Du kan bytte ut DVD-rom med en HDD/SSD hvis du vil.

feil, du kan ikke bytte ut dvd rom med ssd eller hdd, på bilde ser man bare hoveddisken, den andre er gjemt slikt at den ikke skal byttes

 

Det er du som tar feil, Mgut. Multicom har nettop en slik kombinasjon som et valg i konfigureringen. Og det finnes ingen "disk som er gjemt slik at den ikke skal byttes". I stedet for å slenge ut påstander som er helt feil - la heller være.

oki tusen takk for informasjonen, dette viste jeg faktisk ikke on multikom sine bærbare :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sterkt uenig i anmeldelsen. Jeg har nylig anskaffet meg akkurat denne laptopen for gaming på farten og den er ypperlig!

Nydelig skjerm og stil ren utforming, den passer inn overalt uten å se ut som et

juletre. Det er faktisk ikke alle gamere som ønsker en laptop som kan skimtes

fra månen.

 

PS! Min laptop ble levert med en ordentlig logo som ikke er festet skjevt.

Det er sikkert bare test modellen som ikke er helt representativ.

Lenke til kommentar

Skulle likt å vite hvordan anmelder får Alienware M17x med samme spesifikasjoner til å koste bare 1-2000 mer enn P150; det må nesten være et veldig spesielt spesialtilfelle.

 

Jeg prøvde følgend oppsett:

INTEL Core i7-2760QM

8GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz

500GB Momentus XT Solid State Hybrid Drive

AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

1920x1080 skjerm

 

Og fant

Alienware M17x: 21 070,00 kr

Kunshan P150: 15 424,00 kr

 

Mao. den nette prisforskjell på 5646 kr. Mener artikkelen er ekstremt misvisende på dette punktet.

Endret av Chrono02
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... og bruker man P170 til sammenligning i stedet, altså 17-tommer mot 17-tommer, så blir det ikke stort bedre.

På meg virker det som om anmelder her har bestemt seg for hvilken han liker på forhånd, og lar det komme til utrykk - temmelig misvisende - i anmeldelsen. Faktiske opplysninger og konkrete detaljer, som er riktige, er det vi vil ha - ikke tendensiøs synsing. Å ha en mening, er helt greit, men å backe det opp med usannheter eller halvsannheter, og til dels usakligheter, er noe helt annet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

sitter på denne maskinen selv, og har en helt annen oppfattelse av den en hva anmelder har. lite knirk, ingen flex i tastatur. byggd i tykk plast og gir en serdeles god kvalitetsfølelse.

 

hva lyden fra høytalerene anngår synes jeg de gjør det ganske godt, og det medfølger THX lisens for equalizer, som det tilogmed er klistret en lapp for på maskinen. hvordan anmelder kan klage på at dette mangler vitner om forhastet gjennomgang av maskinen.

 

jeg fikk også en påstøpt crommet multicom logo på min, like over høytalerene. tror nok testmodellen ikke følger standarden.

 

det eneste jeg har å utsette på maskinen etter et halvt år eieskap er

* Ingen dedikerte hotkeys(mediakeys, volum, etc)

* mangel på mulighet for byttbar grafikk(integrert/dedikert)

* bakgrunnsbelysning på tastatur

* gummiering av pekeplaten er ikke i clevos fravør

 

generellt missvisende og svært partisk test.

samme maskin har blitt testet både på dinside og pc world for ca. et halvår siden, og scoret karakter 6 på begge steder. med amd sin grafikkløsning, og seagate sin momentus er dette klart en maskin som gir mye ytelse per krone

Lenke til kommentar

15 eller 17 tommer er egentlig begge for små, etter min mening. Men det går forsåvidt greit. Så da kan man like godt ta den størrelsen som er mest praktisk, og heller koble på en ekstern skjerm når det er ønskelig. Sånn sett er en grei portabel 15-tommer, kombinert med en god ekstern skjerm stående hjemme, en helt utmerket kombinasjon. 15 tommer er helt ok til det meste man gjør på en laptop, og man savner egentlig bare større skjerm når det dreier seg om spilling, film, bilderedigering og denslags.

Eller, for å vinkle det på en annen måte: Hvis du faktisk er en av dem som frakter laptopen mye med deg rundt - velg 15 tommer. Er du en av dem som for det meste har maskinen stående på skrivebordet, og bare flytter på den av og til - velg 17 tommer.

Fordelen med P150 er jo den gode, matte skjermen man får, uten pristilegg. Ulempen er at det er bare 1 HDD plass i utgangspunktet, slik at hvis man vil ha en kombinasjon med 1 SSD til OS og programmer sammen med 1 snurredisk til lagring, så må man enten gå for en løsning med en ekstra ekstern HDD, eller bytte ut DVD-drevet med en harddisk. Og kanskje da med en ekstern DVD i stedet. Selv om behovet for CD/DVD generellt er mindre enn det var før, er det fremdeles mange som fremdeles bruker de - og av og til er det helt nødvendig.

 

PS. Man finner en egen tråd som omhandler Multicom Kunshan P150/P170 i hardware.no's forum.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Herregud, kan ikke annbefales siden den ikke er blinga opp?

En del av grunnen til at jeg gikk for denne maskinen var glimrende tilpasningsmuligheter, og at den ikke så ut som en bakgate i redlight district.

 

Mulig å skaffe seg noen skribenter som har kommet over bling bling fasen?

 

Det må nevnes at jeg personlig synes 15" blir litt for liten til spilling, og en burde gå opp til 17". Skal ihvertfall gjøre det selv neste gang.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

15 tommer?!? hvem i helvete kjøper en spill laptop til over 15K går for en 15 tommer?!?!

 

og hvorfor i helvette la Multicom bestille for deg, og døble prisen 4 ganger bytte navn og selge deg med sin klistre merke mens du kan få samme maskin til langt lavere pris og langt mer konfigurer bar og kraftigere maskin fra selve kompanjen kjøl? :realmad: maskinen originalt hetter NP9150 og her kan du lese om den :wallbash:http://www.sagernotebook.com/index.php?page=product_info&model_name=NP9150 og her kan du konfigurere den langt mye bedre en multicom sin og alt på maks konfigurasjon vs multicom sin 18000 nok, for du samme maskin konfigurert langt bedre en multicom sin for ca 13000 nok http://www.sagernotebook.com/index.php?page=product_customed&model_name=NP9150 :grumpy:

Lenke til kommentar

Nei. Maskinen heter i utgangspunktet Clevo P150 HM. Sager er en forhandler, akkurat som Multicom, som har kjøpt inn Clevo's maskin som barebone, setter sitt eget navn på den, og lar kundene konfigurere mye av hardware selv - akkurat som Multicom gjør. Forskjellen er kun at Sager er amerikansk, Multicom er norsk.

Jeg tror også du bør sette deg litt inn i hvorfor ting koster litt forskjellig, avhengig hvor i verden man er eller handler fra, og hvorfor det er forskjeller ;)

Likeså finnes det en rekke forhandlere over hele verden som gjør det på akkurat samme måte - handler inn Clevo barebones, setter sitt eget varemerke på dem osv.

Alle tilbyr kundene litt forskjellige valg av hardware, men alt er - eller i hvert fall skal være - utprøvd, testet og godkjent av Clevo - og Multicom er faktisk ikke blant de som tilbyr minst valgmuligheter.

 

Det er et par-tre gode grunner til å handle fra en norsk forhandler, uansett om man betaler mer enn fra en amerikansk forhandler. Sett deg litt inn i det først.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...