Gå til innhold

Garanitspørsmål på portabel harddisk


CrazyDog

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle oppgradere harddisken i min Mac, fant jeg ønsket kapasitet og pris i form av en ekstern portabel harddisk fra Verbatim hos Elkjøp. Jeg kjøpte denne og tok ut harrdisken og satte den inn i Mac'en.

 

Etter 3 uker har den begynt å klikke og er tydeligvis i ferd med å havarere. Spørsmålet er om jeg har rett til garanti på harddisken. Verbatim-kabinettet mistet garantien da jeg åpnet det, ettersom jeg måtte rive et "Warranty void"-klistremerke. Apple kan jeg også glemme ettersom harddisken ikke er kjøpt hos dem. Selve harddisken er fra Samsung, og er av samme type som de ellers også selger løst (blir litt billigere om man kjøper den slik jeg gjorde, faktisk). Tror dere Samsung vil gi noen garanti i dette tilfellet?

Endret av CrazyDog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er reklamasjonsretten (og garantiretten) forspillt. Harddisken (slik det blir beskrevet) er tatt ut av boksen den er solgt i (med tilpasset kontroller etc). Og plassert i fremmed miljø. Samsung er ikke motpart for TS selv om de har produsert selve disken. Apple er ute av bildet. De har ingen ting med din opprinnelige eksterne harddisk å gjøre. Varbatim går fri. Du har selv demontert deres produkt. Kjøpsstedet går fri. Varen er modifisert av bruker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...