screenman Skrevet 20. oktober 2011 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Med tanke på at Amfetamin fjerner symptomene på Sosial Angst i det øyeblikket man har det i kroppen, så vil jeg tro ADHD medikamenter som Ritalin som inneholder amfetamin også gir denne effekten. Men det som skremmer meg med Ritalin er bivirkningene "Kvalme" og "Oppkast". Jeg er derfor litt nervøs for å prøve dette medikamentet. Noen som har erfaring med Ritalin mot Sosial Angst, og eventuelt deres erfaringer med effektiviteten av medikamentet? Er det ellers noen andre lignende ADHD medikamenter noen vil anbefale mot Sosial Angst? Takker for svar Endret 20. oktober 2011 av screenman
vidor Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Tror det generelt sett ikke er så lurt bruke ritalin/amfetamin mot sosial angst. Den negative effekten det er har på kroppen over tid er for stor. Har du vært til lege/psykiater og blitt utredet og evt. testet medikamenter og kognitive metoder ?
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Det er ikke mulig å få Ritalin mot sosial angst i Norge. Postet av anonym: b73765d6307e53128f54ee627b8bde62
Skandinav Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Ritalin eller Concerta inneholder ikke Amfetamin, men Methylphenidat.
screenman Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Skrevet 21. oktober 2011 Det er ikke mulig å få Ritalin mot sosial angst i Norge. Postet av anonym: b73765d6307e53128f54ee627b8bde62 Det er vel opp til lege eller psykiater å avgjøre, er det ikke?
Skandinav Skrevet 23. oktober 2011 Skrevet 23. oktober 2011 Det er ikke mulig å få Ritalin mot sosial angst i Norge. Postet av anonym: b73765d6307e53128f54ee627b8bde62 Det er vel opp til lege eller psykiater å avgjøre, er det ikke? Du finner ikke en seriøs psykiater som vil gi deg metylphenidat mot sosial angst ettersom sosial angst med dess over- eller underliggende faktorer er kontraindiserte årsaker hvor man kan gi methylphenidat. 1
Nesa_til_Nuffene Skrevet 23. oktober 2011 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har gått på Ritalin å det jeg fikk forklart er at det ikke vil fungere optimalt for di som ikke har ADHD diagnosen står det i brevet mitt. Du kan altså bli hyperaktiv å få trangen til å gjøre ting i stedet for som VAR mitt tilfellet og slappe av å roe meg ned. Det er ikke ett direkte amfetamin stoff i Ritalin men ett som er tilsvarene amfetamin. Du får nedsatt matlyst i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå