Gå til innhold

Hva er forskjellen på US, UK og International versjonene av Kindle, og hvilken bør man kjøpe?


plutarks

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Kindle.

Men så lurer jeg på et par ting:

 

- hva er forskjellen på UK, US og international versjonen?

 

- hvis jeg bestiller international versjonen, vil jeg kun måtte betale moms når jeg får den tilsendt? Har forstått det slik at en "slipper" fortollingsgebyret, da det er bakt inn i prisen hos amazon? (derav høyere pris på international kontra us?

 

- Lønner det seg heller å bestille us-versjonen gjennom feks jetcarrier/usa-scandinavia? Eller kan den ikke brukes i norge?

 

- er det noen særlig stor forskjell på kindle og kindle keyboard?

 

Har prøvd å google litt av hvert, men ble egentlig ikke så mye klokere på det. Håper noen kan svare på dette.

 

På forhånd takk.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp en Kindle. Bestilte på mandag, fikk den levert på døren i går. Fortolling kommer som en egen utgiftpost, så du betaler for Kindle, frakt og fortolling samtidig. Betalte selv 960kr eller deromkring.

 

Mtp US vs. international, så vet jeg ikke om det vil bli problemer. Det du vil merke vil i så fall være bok/blad/aviskjøp fra Amazon, men jeg mener det bare er snakk om prising.

 

Mtp keyboard, så er det helt avhengig av hva du vil bruke den til. Jeg kjøpte min for å ha et lite lesebrett, og det var alt. Surfing på nett eller wikipedia tar jeg på PC/iPad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp en Kindle. Bestilte på mandag, fikk den levert på døren i går. Fortolling kommer som en egen utgiftpost, så du betaler for Kindle, frakt og fortolling samtidig. Betalte selv 960kr eller deromkring.

 

Mtp US vs. international, så vet jeg ikke om det vil bli problemer. Det du vil merke vil i så fall være bok/blad/aviskjøp fra Amazon, men jeg mener det bare er snakk om prising.

 

Mtp keyboard, så er det helt avhengig av hva du vil bruke den til. Jeg kjøpte min for å ha et lite lesebrett, og det var alt. Surfing på nett eller wikipedia tar jeg på PC/iPad.

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...