Gå til innhold

Er AMD FX virkelig så forferdelig ?


Anbefalte innlegg

Rett før jeg bestiller i5 2500k nå. Men noen som tror at AMD kan konkurrere med Intel nå ? Enten lavere pris eller at det er noe feil med de testene som har kommet nå ? Har ventet snart et år på AMD nå, valgte å ikke oppgradere til sandy bride i januar da jeg ville ha bulldozer og er stor fan av de :)

 

Men ser det veldig mørkt ut for amd nå ?

Kanskje dumt å kjøpe i5 2500k nå ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil kjøpe AMD så vil Phenom II X6 1090T være ett bedre valg nå i dag, men det kommer jo selvsagt ann på hva du skal bruke pc'en til.

Jeg har akkurat kjøpt en en slik prossesor og er strålende fornøyd med den.

Hovedkort, cpu og 16gb ram kom på 2400kr som demovare hos komplett :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvordan blir det med 6 kjerneren og 4 kjerneren da ?

 

i5 2500k er jo over et halvt år gammel og ikke gått noe særlig ned i pris...

Ta en kikk på AMD vs Intel i linken min. Så kan du se hvor fantastisk dårlig FX-8150 er. De fleste tror nå at Bulldozer er en såkalt "pipe-cleaner", for å gjøre klart til fremtiden, men hvor lenge skal man vente?

 

Grunnen til at i5-2500k ikke har sunket i pris kommer jo nettopp av at FX-8120 ikke klarer å konkurrere.

Det er ikke dumt å kjøpe i5-2500k nå, det eneste som er dumt å gjøre i dataverden er å vente et år på en prosessor ;)

Lenke til kommentar

..., det eneste som er dumt å gjøre i dataverden er å vente et år på en prosessor ;)

 

Det er ikke alltid sant. Viss du ikke har en pc fra før kan jeg skjønne det er dumt. Men viss man planlegger kjøpene/oppgraderingene sine etter produsentenes lanserings kalender, kan man enten få bedre ytelse til samme pris, eller få samme brikke billigere.

Lenke til kommentar

..., det eneste som er dumt å gjøre i dataverden er å vente et år på en prosessor ;)

 

Det er ikke alltid sant. Viss du ikke har en pc fra før kan jeg skjønne det er dumt. Men viss man planlegger kjøpene/oppgraderingene sine etter produsentenes lanserings kalender, kan man enten få bedre ytelse til samme pris, eller få samme brikke billigere.

Trenger man å oppgradere trenger man å oppgradere. Å vente et år på å oppgradere når man trenger bedre ytelseer idioti. Å oppgradere for oppgraderingens skyld lønner seg aldri, men jeg hadde ikke giddet å vente et år på noe som skal konkurrere mot det du kan få .

Penger kan være en unnskyldning, men ellers er det ingen unnskyldninger som er gode nok.

 

Ja, dette er ganske absolutt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hehe, grunnen til at jeg ventet var at jeg ville se om AMD kunne gjøre det stort med FX serien sin. På det tidspunktet trengte jeg ikke å oppgradere egentlig, da maskinen holdt så vidt til de spille som var ute da. Men det var på grensen. Nå når battlefield 3 kommer ut må jeg ha ny oppgradering da jeg ikke kan kjøre det på nåværende maskin. Hadde det vært helt nødvendig å oppgradere for et år siden hadde jeg gjort det, men det var akkurat ikke helt nødvendig. Men jeg har bestilt oppgraderingspakken hos komplett og venter den imorgen tidlig.

 

Noen som har erfaring med Pickup point fra Komplett i Oslo ? Står at varene kommer etter klokken 10.00, noen som vet når dem pleier å komme ?

Lenke til kommentar

..., det eneste som er dumt å gjøre i dataverden er å vente et år på en prosessor ;)

 

Det er ikke alltid sant. Viss du ikke har en pc fra før kan jeg skjønne det er dumt. Men viss man planlegger kjøpene/oppgraderingene sine etter produsentenes lanserings kalender, kan man enten få bedre ytelse til samme pris, eller få samme brikke billigere.

Trenger man å oppgradere trenger man å oppgradere. Å vente et år på å oppgradere når man trenger bedre ytelseer idioti. Å oppgradere for oppgraderingens skyld lønner seg aldri, men jeg hadde ikke giddet å vente et år på noe som skal konkurrere mot det du kan få .

Penger kan være en unnskyldning, men ellers er det ingen unnskyldninger som er gode nok.

 

Ja, dette er ganske absolutt i mine øyne.

 

Er ikke ofte oss forbrukere TRENGER ny elektronikk. Jeg ser at det kan finnes unntak som når elektronikk går i stykker etter det har gått 5 år (reklamasjonstiden).

La meg gi et eksempel. Det er ikke lurt å kjøpe en iphone bare uker før lansering av en ny en, da vet du at du kan spare penger ved å kjøpe samme telefon noen uker senere, eller få en bedre telefon til samme pengene.

 

Det er ofte lurt å time(engelsk) sine kjøp, om man ikke trenger noe akkurat der og da(noe man sjelden gjør).

 

Jeg synes det er på tide å oppgradere min GPU, men jeg "trenger" det ikke, så jeg venter på southern islands, regner med å få mer for pengene i Q1 når de slippes.

 

EDIT: Til da får jeg spille BF3 på medium... [ironi]Krise[/ironi]

Endret av O:M:A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...