Gå til innhold

[Løst] Null peiling på bruk av SSD


Leinen

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg ny PC straks og har valgt denne SSD'n.

 

Jeg skjønner at dette er spreke hastigheter vi snakker om og alt dette.

 

Det jeg lurer på er om jeg primært skal installere Windows 7 på SSD'en and that's it? Skal programmer og games også installeres på SSD eller skal jeg prioritere den software jeg bruker mest?

 

Noen enkle retningslinjer har vært kjempekjekt. Har vært ute av hardware miljøet veldig lenge nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill gir neppe like stor ytelsegevinst.

 

Men har du plass, ville jeg fulgt opp SSD disken til 90% å ha resten tilgjengelig for windows update og andre oppdateringer underveis.

 

Ville uansett brukt harddisk til spill og videofilmer for dette er lite å hente på og tar ofte veldig mye plass så dermed bruk harddisk til det enn så lenge. F.eks en 2-3 TB harddisk til dette.

 

Eventuelt kan man vurdere 256 GB SSD hvis prisen ikke er for høy.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

hei, for et par hundringser ekstra får du SSDn som blei best i test hos hardware.no

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641086

 

eller så ville jeg ha gått for Crucial sine m4 drives. Jeg har en sjøl og er veldig fornøyd med den.

 

Corsair sine har hatt fryktelig mye problemer frem til nå..

 

Du legger OS på ssd'n, og de programmene du tror vil yte bedre. F.eks senke loade-tidene i spillene du legger der osv. That's it. Noe mer retningslinjer trenger du ikke:D Du får skitrask PC tho. rekker nesten ikke snu deg før den er inne på skrivebordet.. må oppleves;)

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...