Gå til innhold

gtx 580 vs hd 6870cf


Profanity

Anbefalte innlegg

holder på å bygge pc og har blitt enig med meg selv av hva slags komponenter jeg skal ha (i5 2500k, 8gb ram) og var nå blitt ganske sikker på at jeg skulle gå til anskaffelse av gtx 580, men så fikk jeg se på anandtech at 2stk hd 6870 i crossfire yter bedre enn gtx 580 alene, + at 580'n koster ca 3500kr mens 6870'n koster 2600kr for begge (1300kr pr stk)

 

hva ville dere gjort? spart nesten 1000kr for 6870 crossfire, eller gått for gtx 580?

 

 

er vanskelig å bestemme seg jo:P takker for svar

 

ps, her er linken til anandtech jeg tok det fra

http://www.anandtech.com/bench/Product/305?vs=301

Endret av Profanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du er villig til å leve med problemene som kan oppstå ved å kjøre xfire go for it.

Microstuttering, varme, støy, avhengighet til profiler, enkelte skaleringsproblemer på ytelse.

 

For meg var valget meget enkelt når jeg så de potensielle problemene med sli/xfire.

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

etter å ha sett bittelitt på youtube angående microstuttering så har jeg hatt det stort sett hele livet på single gpu oppsett jeg har hatt på pc'en:P er det jeg håper på å bli kvitt nå med ett ekstra godt skjermkort, til ett helt nytt oppsett, før skyrim kommer:P

 

er ikke no spesielt glad i å bruke penger:( men står i hvertfall bare på skjermkort nå da:P

Lenke til kommentar

etter å ha sett bittelitt på youtube angående microstuttering så har jeg hatt det stort sett hele livet på single gpu oppsett jeg har hatt på pc'en:P er det jeg håper på å bli kvitt nå med ett ekstra godt skjermkort, til ett helt nytt oppsett, før skyrim kommer:P

 

er ikke no spesielt glad i å bruke penger:( men står i hvertfall bare på skjermkort nå da:P

Microstutter kan ikke oppstå på et enkeltkort.

 

Microstutter oppstår fordi renderingtiden mellom hvert kort er forskjellig, og selv om framerate sier 50 fps kan det være slik at du får vist bildene i slike tider:

 

bilde 1: 38ms

bilde 2: 2 ms

bilde 3: 32ms

bilde 4: 18ms

bilde 5: 10ms

bilde 6: 20ms

bilde 7: 40ms

bilde 8: 0 ms

bilde 9: 15ms

 

Gjennomsnittlig blir hvert bilde vist i 20ms, men av dataene ser det ut som i verste fall at halvparten av bildene ikke vises fordi spillet hopper over til neste bilde. Dette kan føre til at spillet oppleves som om det kjører i 25fps.

 

Vanligvis er det ikke så ille, typisk ser du at 50fps får tider som 18, 22, 23, 17, 20... og da vil ikke dette merkes i stor grad, men det finnes mange som lar seg lett irritere over dette.

 

Jeg gjentar, dette fenomenet oppstår kun når du har to grafikkort i CFX/SLI. Hvis du tror du har opplevd mikrostutter før kan jeg fortelle deg at microstutter er 5 ganger mer irriterende når det skjer enn noen annen form for hakking.

 

Dessuten har du ingen oppgraderingsmuligheter med 6870 CFX, mens 580 vil la deg oppgradere. Jeg pleier vanligvis å anbefale middelveien: 6970 eller 570 nå og muligens SLI/CFX i fremtiden, oppgradere kommer du på et eller annet tidspunkt å gjøre uansett, og ytelsen er 10-15% bak avhengig av spill og kort sammenlignet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...