Gå til innhold

Nokia eller Sony Ericsson ?


GlaZø

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Minst feil:

 

Samsung og Siemens.

 

Men best av de to du nevnte :

 

Nokia

 

 

Hvilken mobil du bør kjøpe kommer helt an på hva du forventer at en evnt ny mobil skal gjøre for deg...

 

Å si at Nokia er best er like dumt som å si at faren min er sterkere enn faren din...ikke akkurat objektivt.

Hvorfor skulle Nokia være bedre enn Sony Ericsson?

Lenke til kommentar

Altså...

 

Sonyericsson p800 er endel bedre enn de 2 nevnte nokia modellene vel ?

 

-Har testa alle 3 jeg, og de nokia tlf'ene er jo ikke i nærheten av SE..hvis du spør meg da.. men det er klart det er snakk om pris også.. SE tlf'en koster jo ca det dobbelte av de nokiane.. men det er det verdt :)

Lenke til kommentar

Nokia ligger generelt etter Sony Ericsson med ny teknologi! Ta T68 som et eksempel, Nokia har "handicap MMS" på samtlige modeller per dags dato. Generelt er Bluetooth støtten demmes tvilsom og, det gjelder også hos Siemens

 

Spør du meg så er Sony Ericsson som lager de beste telefonene i proff klassen

Lenke til kommentar
Wipeout, ikke objektivt? Jeg eier ingen nokia engang...

 

Av de to merkene så er nokia generelt best, og det var spørsmålet jeg svarte på. Skal man gå i dybden vil kanksje svaret bli andreledes....

 

Du må ha en begrunnelse på hvorfor Nokia er best, eller er det fordi du synes de ser finest ut, eller hva?. Uansett et vanskelig spørsmål å svare på, kommer mye an på hva man liker.

Lenke til kommentar

jeg mente jeg hadde silt meg til 2 typer leverandører, Nokia og Sony Ericsson. Men jeg vet ikke hvem av disse 2 som gir meg mest for pengene.

 

Jeg sier ikke at Samsung eller siemens er dårligere enn nokia og SE, så gjerne anbefal noen der og , men de skal være litt proffe 8)

 

Btw Takk for alle svarene!

Lenke til kommentar

Av de to merkene så er nokia generelt best, og det var spørsmålet jeg svarte på. Skal man gå i dybden vil kanksje svaret bli andreledes....

 

Kan du forklare litt hva du mener med at Nokia generelt sett er bedre en Sony Ericsson?

Det kommer vel ann på hva man synes er viktig; kvalitet, brukervennlighet, design, teknologi?

 

Tilbake til tråden, blir det ikke feil å dømme det beste merke etter den hvem som har den beste mobilen på markedet. En bør heller se på alle mobilene i en sammenheng, og vurdere hvilke produsent som dekker størst målgruppe.

 

Nokia har i 2003 hatt et mobildropp vi ikke har sett maken til tidligere. Sånn sett skulle man kanskje tro at Nokia det selskapet som dekker størst målgruppe. Problemet er bare at den største forskjellen på de forskjellige modellene hos Nokia ligger i designet, og ikke i teknologien. Flere av modellene (7210, 6610) er faktisk identiske sett bort i fra små firmware oppgraderinger og design. Nokia har også gått på en smell når det gjelder salg av noen modeller. Telefoner som for eksempel 6800 og 3410 har bare solgt få eksemplarer og går inn i rekken av fiaskoer nokia har lansert de siste 2 - 3 årene.

 

Sony Ericsson har ett langt mindre antall modeller på markedet, men kan vise til mange flere forskjeller både utenpå og inni telefonene. T100, T310, T600, T610 og P800 dekker så og si alle målgrupper, og gjør - etter min mening - Sony Ericsson til en klar vinner over Nokia når det gjelder hvilke merke som er best på markedet i dag.

 

Så kan man jo for eksempel fortsette å diskutere om Sony Ericsson er den beste mobiltelefon produsenten på markedet i dag, det hadde hvert gøy det :)

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til og kjøpe meg en proff telefon. Hvilken leverandør er best ? Også generelt. :shrug:

 

Den beste mobilen på markedet er P800. Den har alt, og litt til. Men er desverre stor og tung. Den koster også relativt mye (litt under 6000 uten abb). Om du har pengene, ikke synes vekta er så utrolig viktig og vil ha en skikkelig bra mobil foreslår jeg P800.

 

Er vekta og pengene viktige faktorer foreslår jeg 3650, som er billigere og ca 20-30 gram lettere. Den er derimot litt større, men ikke mye.

 

Om du venter litt kommer SX1 fra siemens, denne ser ut til å bli skikkelig bra. Den har alt 3650 har, men mindre vekt, mindre størrelse, større skjerm (bittelitt), Fm-radio og stereo mp3-spiller.

 

Men å kåre den beste proff-telefonen er ganske vanskelig, når man ikke har noen håndfaste kriterier.

 

Btw, veldig enig med cnil i mye av det han skriver. SonyEricsson klarer å dekke store deler av markedet, uten å slippe for mange telefoner. Jeg tror det blir lettere for dem da og drive seriøst med de mobilene. T68i er et eksempel, den er mer enn 1 år gammel nå, men det kommer fortsatt firmware oppdateringer for å holde kundene glade, og bugs borte. Jeg tviler på at nokias kundesupport om 1 år prioriterer henvendelser fra folk med 7210, 7250, 7250i, 6610, 3100, 3300, 7650 da de sannsynligvis har kommet med et drøss med nye telefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...