Gå til innhold

Erfaringer med TX750W V2?


Chaw

Anbefalte innlegg

Har nylig bygget en ny maskin med ovennevnte PSU, sabertooth p67, og MSI Gtx 560ti.

 

Lurer på om noen andre opplever støy, ikke ubehagelig men bare generelt høy lyd fra denne strømforsyningen? Det er som om den spinner på fult hele tiden, og ingen antydning til justering i forhold til load/idle.

 

Har vært innom alle "kjerringrådene" om å disable strømsparinger i BIOS, og har også prøvd å justere hvor stramt "gitteret" på PSUen sitter på forslag fra Corsair.. men alt til ingen nytte.

 

enormt kjipt da hele maskinen er utrolig stillegående bortsett fra PSU som høres fra flere meters avstand, virker som den flytter utrolig mye luft..

 

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke det er et hvin nei, er heller bare lyden av en svær vifte som flytter alt for mye luft... høres faktisk mer ut som en bordvifte enn en pc vifte.

 

men jeg regner med at viftestyringen eller hva du vil kalle det kan være defekt eller ødelagt da? I og med at viftehastigheten aldri endrer seg, den virker bare til å blåse hele tiden på fult.

 

Er også lave temperaturer i kabinettet, her snakker vi 10 grader +/- romtemp.

Endret av Cwo097
Lenke til kommentar

Er nesten glad for å høre at det ikke bare er meg, sendte akuratt en retursøknad til komplett da det blir for dumt at PSU skal være eneste hørbare del av maskinen...

 

Blir spennende å høre hva de sier på Komplett. Regner med at de spenner opp PSU'en i en testbenk, ser at den leverer strøm og returnerer produktet med en feit regning for arbeidet: Denne funker fint og vi synes den låter normalt.......

 

JILDG

Lenke til kommentar

Send denne linken med http://www.corsair.com/power-supply-units/enthusiast-series-power-supply-units/enthusiast-series-tx650-v2-80-plus-bronze-certified-650-watt-high-performance-power-supply.html

Henvis til støygrafen og si at støynivået er langt fra 20dB og definitivt bråkete.

 

Min HALE90 850W er markedsført ved å ligge på 22-23dB i idle, og det er så stille at selv kabinettviftene på 700RPM er mer bråkete.

Lenke til kommentar

Min TX650W døde her en dagen, som dere kanskje har sett på en lignende thread her.

Skifta ut til HX850, og den er vanvitting mye stillere.

Jeg trodde tidligere at det var cpu- og grafikkort-viftene som bråka i maskina mi, og der tok jeg feil..

 

Sjekka på Corsair sin side og charts over hvor mye de ulike bråker er vanvittig forskjellig:

Dette er corsairs egne numre og jeg tipper nok at de er testet I rimelig optimale forhold og at de samtidig juger litt :)

 

TX650W:

650txv2-noise.gif

 

TX750W:

750txv2-noise.gif

 

HX850W:

hx850-noise-chart.gif

 

Decibel er jo en logaritmisk skala og forskjellen på 20 og 40 db, er mildt sagt enorm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...