Gå til innhold

Drar datalagringsdirektivet for retten


Anbefalte innlegg

enig med 007CD

hvor skal de hente de pengene fra?

i praksis vil det si at jeg må faktisk betale for at jeg sender en uskyldig

e-post å dette skal lagres som søppel.

håper Apenes greier å samle inn nok penger:)

tenk hvis alle bare donerte 10 kr. da er man plutselig et godt stykke på vei=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke 'forhandlingskort' hadde nei-siden før vedtaket ble gjort?

 

Det er spørsmålet på en prikk. Det er spørsmålet. Du synes å mene at nei-siden burde ha inngått et kompromiss, slik at du skulle slippe å irritere deg over omkampen som kommer nå.

Jeg mener at hvis nei-siden hadde vært i stand til å inngå kompromisser så hadde vi endt opp med en DLD-lov som var atskillig bedre enn den som nå er vedtatt.

 

Spørsmålet er da, hvordan skulle det gått til, ser du for deg? Tatt i betrakning at nei-siden ikke akkurat hadde noen kort på hånda til å forhandle frem et kompromiss - når det allerede var flertall for det som ble vedtatt.

 

(Ikke at jeg skjønner hvordan et akseptabelt kompromiss kunne se ut heller, men...)

Problemet til nei-siden synes heller å være at de ikke var villig til å inngå kompromisser. Når du ikke har noe å gi så har du heller ikke noe å forhandle med. Dette har forøvrig nei-siden valgt selv..

 

 

Nei-siden har valgt å se på DLD som en ubrytelig enhet hvor det ikke var rom for å se på detaljene. Det er ikke vanskelig å se at noen elementer i DLD er værre enn andre. Hadde de valgt å se på detaljene så kunne de fjernet de elementene som var til lite nytte for politiet eller til stor skade for personvernet. Med et mer nyansert syn på loven ville det blitt enklere å mobilisere et flertall i stortinget for et lovforslag som 1)Ville gi politiet de verktøy de har saklig behov for. 2)Ville vært vesentlig snillere mot personvernet enn dagens lov. 3)ville vært billigere å implementere for ISPer osv 4)Ville gått langt nok til at vi kunne si til EU at *deres* DLD ikke var relevant for oss.

 

 

Sjekk første posten min for link til alternativ løsning.

Lenke til kommentar

Problemet til nei-siden synes heller å være at de ikke var villig til å inngå kompromisser. Når du ikke har noe å gi så har du heller ikke noe å forhandle med. Dette har forøvrig nei-siden valgt selv..

 

 

Nei-siden har valgt å se på DLD som en ubrytelig enhet hvor det ikke var rom for å se på detaljene. Det er ikke vanskelig å se at noen elementer i DLD er værre enn andre. Hadde de valgt å se på detaljene så kunne de fjernet de elementene som var til lite nytte for politiet eller til stor skade for personvernet. Med et mer nyansert syn på loven ville det blitt enklere å mobilisere et flertall i stortinget for et lovforslag som 1)Ville gi politiet de verktøy de har saklig behov for. 2)Ville vært vesentlig snillere mot personvernet enn dagens lov. 3)ville vært billigere å implementere for ISPer osv 4)Ville gått langt nok til at vi kunne si til EU at *deres* DLD ikke var relevant for oss.

 

 

Sjekk første posten min for link til alternativ løsning.

 

I tillegg til at Ap+H hadde flertall for saken sin, så er vel problemet til nei-siden at man fant det vanskelige å inngå kompromisser i en prinsipp-sak. Prinsipper og kompromisser er generelt vanskelig å få til...

Lenke til kommentar

Problemet, som wirrum over meg nevner, er at det er vanskelig å inngå kompromiss. Uansett hvor lite man kan gå med på, så må man endre uskyldighetsprinsippet og det at staten ikke skal gripe inn uten skjellig grunn til mistanke.

 

Jeg gir deg, Kahuna, og alle som støtter deg, en utfordring: Kom med ett eneste alternativ til dagens datalagringsdirektiv som ikke endrer ovennevnte prinsipp.

 

Redigert: Omformulering.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor folk krangler så mye.

Problemet er heller at Norge sa NEI 2 ganger til EU.

Vi har heller ikke sagt JA til EØS.

 

Når G.H.B signerte papirene og resultatet ble at Norge sa NEI, så skulle disse papirene ligge i hyllene der saker som ikke ble noe av.

 

Men neida, disse papirene ble delt opp og dermed kalt for EØS.

Med dette er vi ført bak lyset av regjeringen.

 

Er det ikke det da mitt og deres rett til å påerobre retten at EØS avtalen er ugyldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

DLD er noe dritt uansett om det er lov eller ikke osv. sikker på at ingen liker og bli"overvåket" eller kall det det du vill...!!!! de sier at det skal mye til for at opplysninger blir sett av andre/av noen men tenk om 10 år? da går de sikkert et skritt videre og lar alle (ikke bokstavelig) se ALT ! vet dette ble usaklig men uansett DLD =søppel som vi må betale for :/

Lenke til kommentar
Jeg mener at hvis nei-siden hadde vært i stand til å inngå kompromisser så hadde vi endt opp med en DLD-lov som var atskillig bedre enn den som nå er vedtatt.

Problemet med hele denne voldsomme feiden er at innen prinsippsaker er det ikke rom for kompromiss. Et kompromiss innebærer at begge side firer, og firer man på et prinsipp, er det ikke et prinsipp; det er en halvhjertet mening.

 

For og sette det litt på spissen; dette blir som om man skulle kuttet "the gentleman sausage" av alle menn, fordi de KAN en gang FINNE PÅ og bruke den til og voldta kvinner med. Så hvis Storberget stod der med hekksaksa på døra di en dag, tror jeg alle mennesker straks hadde blitt litt mer harde på hvor mye de vil fire på prinsippene. Man begynner ikke og forhandle med at "de kan få ta halvparten". En halv persille er i dette tilfellet like ubrukelig som ingen persille.

 

Selv et lovforslag så nøyaktig at det definerte hvilke forbrytelser den angikk med strafferamme over x antall år, at ingen andre enn politiet, eller politiets organ, får hente ut begrenset informasjon (for og hindre at dette blir Simonsenx2's informasjonsmessige gullgruve) og at dette er noe som skal brukes som en siste utvei, er dette en dekapitering av privatlivets fred. Fordi man sier at personvernet KAN fires på.

 

Og jeg for min del står hardt på at jeg er uskyldig inntil jeg gjør noe kriminelt, og at staten\politiet\diverse lobby-kåte adovaktfirma for diverse rettighetsholdere IKKE får ha både en tommel og en krok opp i alfakrøllen min "just in case".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Siden (DnBNor, tidl. postbanken) gir meg mulighet til å logge inn via kontofon-kode i stedet for mitt egentlige passord, aner ikke hvorfor men det er helt på trynet og veldig lite sikkert. Får uansett feilmelding pga. jeg har skrevet feil for mange ganger, men derimot fungerer det helt fint med vanlig login på en Windows-PC. Hjelper ikke å fake som IE, virker som om den kanskje sjekker java-versjonen.

 

Har en kamerat som ikke kom inn i nettbanken sin pga. den ikke støttet Java 1.7 (nyeste stabile), sier jo litt..

 

Skal prøve å klage, men får vel bare masse dårlige hacks hevet på meg i stedet for en ordentlig fiks på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...