Gå til innhold

Galaxy S II vs. iPhone 4s - Speed & Camera comparison - Si din mening.


  

217 stemmer

  1. 1. Blir folk lurt via media til å tro at iPhone 4s er så rask som apple skal ha det til? Samt kvaliteten på kameraet?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, skjønner ikke hvorfor alltid et svar må inneholde negativ kommentar om enten ios eller android?!

Jeg syns jo det et behagelig å surfe på 3.5" skjerm, enten det er htc desire eller iphone.

Men film syns jeg blir slitsomt på så liten skjerm, enten det er ios eller android;)

Prøv en mobil med 4.3 tommers skjerm som Galaxy S II f.eks. Så prøver du en iPhone 4S.

 

Jeg er meget sikker på at du kommer til å si at surfing på Galaxy S II er ekstremt mye bedre enn på iPhone 4S da.

 

Opplevelsen blir nemlig enormt mye bedre på Galaxy S II. Og det samme gjelder for film og GPS også.

 

Og med 3.5 tommers skjerm, så har du utrolig liten plass til å benytte deg av forskjellige multitouch gestures så fremt at du ikke har barne hender.

 

Med en 4.3 tommers skjerm, så har du mye mere plass til å kunne bruke alle de forskjellige multitouch gesturene på skjermen uten å være bekymret over at det er for liten plass til å benytte seg av dette.

Ser du har lært av av apple sine keynotes. Ekstremt mye bedre, enormt mye bedre, utrolig liten plass. Jeg synes du overdriver noe ENORMT utrolig ekstremt mye, men det er nå så. Jeg skjønner du er glad i mobilen din, men du må prøve å forstå at forskjellene ikke er så store. Ha en fin dag.

Tro hva du vil, men forskjellene er STORE. Jeg snakker av erfaring med at jeg har brukt en iPod Touch med 3.5 tommers skjerm i ett og et halvt år.

 

Om du ikke ser noen forskjell på 3.5 tommers skjerm og 4.3, så ser du vel heller ikke forskjell på en 24 tommers PC skjerm og en 30 tommers PC skjerm heller :!: ?

Lenke til kommentar

Snakker også av erfaring, og fortsatt synes jeg du overdriver.

Så du mener at du ikke overdriver noe med å si at det ikke er noe forskjell mellom 4.3 og 3.5 tommers skjerm?

 

:!:

 

EDIT: Når du alt mener dette, så er det vel ingen forskjell i fra en 2.7 tomers skjerm til en 3.5 tommers skjerm heller ?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Snakker også av erfaring, og fortsatt synes jeg du overdriver.

Så du mener at du ikke overdriver noe med å si at det ikke er noe forskjell mellom 4.3 og 3.5 tommers skjerm?

 

:!:

 

EDIT: Når du alt mener dette, så er det vel ingen forskjell i fra en 2.7 tomers skjerm til en 3.5 tommers skjerm heller ?

Hvor har jeg skrevet at det ikke er noe forskjell mellom 4.3 og 3.5 tommers skjerm? Nå må du skjerpe deg, dette blir bare latterlig.

Lenke til kommentar

Snakker også av erfaring, og fortsatt synes jeg du overdriver.

Så du mener at du ikke overdriver noe med å si at det ikke er noe forskjell mellom 4.3 og 3.5 tommers skjerm?

 

:!:

 

EDIT: Når du alt mener dette, så er det vel ingen forskjell i fra en 2.7 tomers skjerm til en 3.5 tommers skjerm heller ?

Hvor har jeg skrevet at det ikke er noe forskjell mellom 4.3 og 3.5 tommers skjerm? Nå må du skjerpe deg, dette blir bare latterlig.

Det handler ikke om hva du har skrevet, men om hva du mener / skal prøve å få fram. Så skjerpings selv.

 

Det du mener er at det ikke er noe forskjell på hvordan man bruker multitouch på en 3.5 tommers skjerm og en 4.3 tommers skjerm og at bruk av internett ikke er noe bedre på en 4.3 tommers skjerm over en 3.5 tommers skjerm.

 

Klart det er store forskjeller der. Fordi ting blir lettere å trykke på en 4.3 tommers skjerm hvor man ikke trenger å zoome så mye for å se ting i forhold til en skjerm på 3.5 tommers skjerm hvor skjermen er så liten at man må zoome og zoome (som f.eks i nettleseren) hele tiden for å kunne se det man skal trykke på.

 

EDIT: Open-Source har nevnt og skrevet det ned mange ganger på hvorfor en større skjerm gjør veldig mange ting på en smartmobil mye enklere.

 

Jeg har også hatt en Sony Ericsson XPERIA X1 som bare har en liten fis av en 3 tommers skjerm. Jeg vet godt på hvor mye forskjell det er i fra 3 tommer til 3.5 tommer, og på hvor mye forskjel det er i fra 3.5 tommers skjerm til 4 og 4.3 tommers skjerm.

 

Igjen, forskjellene er STORE.

 

EDIT 2: Hvorfor tror du jeg har lyst på en Samsung Galaxy Note som har en skjerm på 5.3 tommer?

 

Jo, det skal jeg si deg på hvorfor. Og det er så enkelt fordi at alt blir EKSTREMT MYE enklere å arbeide med / bruke. Så enkelt er det og mere trenger jeg faktisk ikke å si om det.

 

Og du vil helt sikkert si booohoooo, 5.3 tommers skjerm er jo aaaaaaalt for stort. Ok, la meg da spørre deg om dette.

 

Hva er viktigst av å måtte kunne holde en smarttelefon med en hand og kunne rekke over hele skjermen med fingrene hvor alle viktige verktøy programmer vil funke meget dårlig på grunn av så liten skjerm, eller av å ha en mye større smartmobil som kan gjøre mange viktige oppgaver som da skal være et verktøy som skal være til hjelp for deg om du trenger hjelp til noe, som da igjen har mye større skjerm som da igjen gjør at du kan bruke alle disse programmene (verktøyene) på en enkel og effektiv måte med bruk sv begge hendene.

 

Hva er viktigst for deg her?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg beklager, du sliter tydeligvis med å forstå hva jeg skriver. Jeg ber deg om å forsøke igjen.

Du skal ikke diktere hva jeg mener. Jeg skrev at i starten av vår diskusjon, som begynner å bli latterlig, at jeg synes du overdriver forskjellen. Du bruker ord som ekstremt mye bedre noen jeg ikke føler er rett. Ja det er kanskje bedre med større skjerm, men samtidig så er størrelsen på iphone helt grei. Skjermen har også høy oppløsning som gjør skjermen bedre i bruk. Da håper jeg du forstår hva jeg skriver. La oss for moro skyld lage en iphone 4S 4,3". Den blir ikke automatisk ekstremt mye bedre på grunn av denne større skjermen. Samtidig så er det jo enkelte som foretrekker mindre skjermer. Selv håper jeg apple lager en noe større skjerm på iphone 5, samtidig som de lager de ytre målene så små som mulig.

 

 

Ser du skrev mer i etterkant, gjesp sier jeg bare. Det jeg skrev over står. Kjøp deg en galaxy note du, sikkert bra den.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg beklager, du sliter tydeligvis med å forstå hva jeg skriver. Jeg ber deg om å forsøke igjen.

Du skal ikke diktere hva jeg mener. Jeg skrev at i starten av vår diskusjon, som begynner å bli latterlig, at jeg synes du overdriver forskjellen. Du bruker ord som ekstremt mye bedre noen jeg ikke føler er rett. Ja det er kanskje bedre med større skjerm, men samtidig så er størrelsen på iphone helt grei. Skjermen har også høy oppløsning som gjør skjermen bedre i bruk. Da håper jeg du forstår hva jeg skriver. La oss for moro skyld lage en iphone 4S 4,3". Den blir ikke automatisk ekstremt mye bedre på grunn av denne større skjermen. Samtidig så er det jo enkelte som foretrekker mindre skjermer. Selv håper jeg apple lager en noe større skjerm på iphone 5, samtidig som de lager de ytre målene så små som mulig.

Ja, iPhone 4S skjermen er helt grei, men en 4.3 tommers skjerm er uansett en god del bedre om du skal bruke smartmobilene til noe seriøst.

 

Og med så høy oppløsning på en 3.5 tommers skjerm, så vises det jo godt i nettleseren på iPhone 4S at ting blir ALT for lite og at man da må ty til mye zooming for å kunne se blant annet tekst noe bra.

 

Det er jo greit det at en skjerm har høy oppløsning, men når det blir på en så liten skjerm, så er det jo useless.

 

Igjen, jeg har gått i fra 3 tommer (Sony Ericsson XPERIA X1) til 3.5 (iPod Touch), og i fra 3.5 tommer (iPod Touch) til 4 (Sony Ericsson XPERIA X10). Og i fra 4 tommer (Sony Ericsson XPERIA X10) til 4.3 tommers skjerm (Samsung Galaxy S II). Så jeg vet VELDIG godt på hvor store forskjellene er.

 

Så bare for å få dette frem.

 

> Gaming på en 3.5 tommers skjerm: HAHAHAHA, er jo like morsomt som å spille PC spill på en 15 tommers skjerm.

 

> Surfing på nettet med 3.5 tommers skjerm.: LOL, kos deg med zooming dag ut og dag inn. Eller at du må sitte med mobilen klistret inn i nesen for å kunne se teksten.

 

> GPS: Vel, jah, med 3.5 tommers skjerm, så blir du nødt til å ta telefonen inn til deg om du skal se hvor du kjører om du bruker GPS'en når du kjører. Og dette igjen er farlig om du kjører. Så i værste fall så må du stoppe opp bilen og så se hvor du er på GPS'en. Dette slipper du med 4.3 tommers skjerm eller større om du har mobilen plassert opp på dashboardet. Igjen, så er dette en KJEMPE fordel når du er ute å kjører med GPS.

 

> Filmer: Haha, ser for meg at dere må sitte med iPhone 4 / 4S helt opp i nesen for å kunne se noen detaljer i filmene.

 

Jeg kunne gjerne ha skrevet ned enda mere her, men jeg tror dere skjønner poenget. Så igjen, opplevelsen og måten man bruker sine smartmobiler på blir jo vanvittig mye bedre når dem har mere større skjermer.

 

Og dette er noe du ikke klarer å forstå.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest member-97590

@Vindicator

 

Du tar diskusjonen til et nytt usakelig nivå, trist mtp at folk til nå har klart å holde seg ganske saklige.

 

Av ren nysjerrighet: Har du brukt en iPhone 4/4S til noen av funksjonen du beskriver? Gaming, surfing, GPS, filmer?

 

Syns godt de kunne utnyttet overflaten på fremsiden til iPhone 4S til en større skjerm, da hadde den hatt bortimot perfekt skjermstørrelse, etter MIN mening.

Lenke til kommentar

@Vindicator

 

Du tar diskusjonen til et nytt usakelig nivå, trist mtp at folk til nå har klart å holde seg ganske saklige.

 

Av ren nysjerrighet: Har du brukt en iPhone 4/4S til noen av funksjonen du beskriver? Gaming, surfing, GPS, filmer?

 

Syns godt de kunne utnyttet overflaten på fremsiden til iPhone 4S til en større skjerm, da hadde den hatt bortimot perfekt skjermstørrelse, etter MIN mening.

Jeg har testet alle iPhonene som er laget. Så ja, jeg har også prøvd iPhone 4S.

 

Men trenger jo egentlig ikke å prøve iPhone 4S om man har prøvd iPhone 4. For da vet man jo allerede hvordan telefonen er å bruke med en 3.5 tommers skjerm.

 

Og, fortell meg på hva som er usaklig med det jeg sier?

 

Jeg bare prøver å forklare noen folk her at fordelene med 4.3 tommers skjerm eller større er ganske store når det kommer til mere seriøse ting på smartmobiler.

 

Hadde jeg bare brukt min smartmobil til å ringe med, sende SMS / MMS / e-post med og høre på musikk på, så hadde jeg faktisk klart meg helt fint med en 3 tommers skjerm. Da kunne jeg like så greit hatt denne mobilen her da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Det som er usakelig med det du sier, er måten du fremtstiller det på.

Denne tråden har stort sett vert en seriøs diskusjon med gode saklige argument, og da strekker ikkje "HAHAHAHA, er jo like morsomt som å spille PC spill på en 15 tommers skjerm." og "LOL, kos deg med zooming dag ut og dag inn. Eller at du må sitte med mobilen klistret inn i nesen for å kunne se teksten." helt til meiner eg, for både du og eg som har testet iPhone 4 veit at dette ikkje er sant, og om det er forsøk på ironi, bidrar det ikkje godt til en ellers saklig diskusjon syns eg.

Lenke til kommentar

Det er bare Steve som skal få pakke informasjon inn i fine ord:)

 

Forskjellen er til tider enorm, ellers er den ganske så stor. Ta surfing for eksempel, her surfes det på litt under 3,2" på en iPhone. Har du en S2 på siden av her, så er det natt og dag. Enda mer forskjell blir det når skjermen til GN(Galaxy Nexus) kommer. Mer forklaring ligger i signaturen min angående forskjellene.

Lenke til kommentar

Det er bare Steve som skal få pakke informasjon inn i fine ord:)

 

Forskjellen er til tider enorm, ellers er den ganske så stor. Ta surfing for eksempel, her surfes det på litt under 3,2" på en iPhone. Har du en S2 på siden av her, så er det natt og dag. Enda mer forskjell blir det når skjermen til GN(Galaxy Nexus) kommer. Mer forklaring ligger i signaturen min angående forskjellene.

Hvor stor forskjellen er for den enkelte bruker varierer vel? Om man ikke ønsker større telefon så blir vel denne enorme forskjellen mindre viktig. Og open source, har du noen gang hørt Jobs snakke slik som Vindicator skriver?

Lenke til kommentar

Det er bare Steve som skal få pakke informasjon inn i fine ord:)

 

Forskjellen er til tider enorm, ellers er den ganske så stor. Ta surfing for eksempel, her surfes det på litt under 3,2" på en iPhone. Har du en S2 på siden av her, så er det natt og dag. Enda mer forskjell blir det når skjermen til GN(Galaxy Nexus) kommer. Mer forklaring ligger i signaturen min angående forskjellene.

Hvor stor forskjellen er for den enkelte bruker varierer vel? Om man ikke ønsker større telefon så blir vel denne enorme forskjellen mindre viktig. Og open source, har du noen gang hørt Jobs snakke slik som Vindicator skriver?

Dere skjønner fortsatt ikke hovepoenget her. Vi bryr oss ikke om hvor bra opplevelsen er for noen med iPhone 4S, poenget er at opplevelsen vil bli bedre med større skjerm uavhengig av hvor bra noen måtte synes at 3.5 tommers skjerm er bra nok for dem.

 

Når man drar på en kino for å se en film, så blir opplevelsen ENORMT mye bedre om skjermflaten der filmen skal vises er stor. Jeg har vært på en kino med liten skjermflate og opplevelsen blir sånn halvt på tre'et.

 

Så uansett hvor bra en 3.5 tommers skjerm er for dere, så vil en 4.3 tommers skjerm UANSETT gi bedre opplevelse. Og det er jo hele poenget jeg har snakket om her.

Lenke til kommentar


Folkens! Dere beveger dere helt på grensen nå. De fleste her er godt klar over at generell krangling og diskusjoner fokusert på person ikke tillates.

I denne omgangen lar jeg diskusjonen stå, men jeg forventer at dere modererer tonen og lar vær å diskutere person heretter i tråden. Ellers blir det reaksjoner!

Lenke til kommentar

Så lenge oppløsningen på skjermen ikke følger skjermstørelsen synes ikke jeg visningsopplevelsen er nevneverdig mye bedre, hvertfall ikke til surfing.

 

Du har et poeng, men igjen se hvordan opplevelsen til SGS II bringer kontra iPhone. Spol til 2:40

 

Selv om SGS II bare har 800x480 pixler, så gjør den nærmest skam på iPhonen i form av visningsopplevelse. Her er forskjellen så stor at jeg velger å kalle den enorm. under 3,2" av innholdet viser på en iPhone ved surfing. Go figure..

 

Tenk deg da 4,65" HD Super Amoled

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Så lenge oppløsningen på skjermen ikke følger skjermstørelsen synes ikke jeg visningsopplevelsen er nevneverdig mye bedre, hvertfall ikke til surfing.

Men dette kan bli sagt den andre veien også, altså så lenge oppløsningen (ganske høy) ikke er helt i stil med hvor liten skjermen er, så går det også dårlig.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...