Gå til innhold

Hd problemer ( alt er oppdatert, 48 bit støtte, nytt MB )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har kjempe problemer

Trengte mere plass, kjøpte WD 200 Gig ide ( 2 stk )

Alt ble reinstallert, XP med Service pack 1, atapi.sys er riktig version ( den som slutter på 35 )

Siden jeg har mange disker, ble det også kjøpt inn en ny kontroller, som også støtter 48 bit, Highpoint Rocket 133SB

Hovedkortet er også helt nytt, Abit KD7-G

2 x 60 gig på primary ide

2 x 120 gig på secondary ide

3 x SCSI på SCSI controller

2 x 200 Gig på Rocket controller

Når jeg skriver til SCSI, 60 gig og 120 gig er det ingen problemer, men når jeg skriver til 200 gig diskene blir mange av filene corrupte.

Hadde filene blitt corupte også på de andre diskene, ville jeg mistenkt nettverket, men siden det fungerer så kan jeg vel regne med att det er i orden. Når jeg skriver til 200 gig diskene å sjekker etter att de er skrevet så fungerer de perfekt, men etter en stund er de korupte.

( det er heller ingen virus på maskinen )

Er det noen som har noen forslag ?

Skal foresten sette 200 gig diskene på primary controlleren nå, å sjekke om det fungerer.

Divemaster

• 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei der.

jeg hadde samme problem med samme kort.

det jeg gjorde var enkelt, sjekk at hdd på kortet er satt riktig med tanke på slave, master. men det som løste problemet til meg var en ny strømforsyning. er kanskje noe du bør se på.

lykke til

Skrevet

Du bruker vel ike runde ide kabler på den vel? Jeg hadde problemer med min 200gb og runde kabler. Funka 100% når jeg bytta til vanli flat ide kabel...

Skrevet

Kanke skjønne det skal ha noe å si, jeg kjører rundkabel på min WD 200GB som er koblet til en Highpoint IDE-kontroller. (Kabelen er gul btw, kanskje det er derfor den virker *sarkasme*)

Skrevet

Hehe, skjønner du ikke helt ser poenget. Men er skrevet en del rundt forbi om problemer med runde kabler. Lalalala. Kommer i alle fall aldri til å bruke det igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...