Gå til innhold

Hvor mange watt trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Saken er at jeg har allerede bestilt deler, men har lest at det er delte meninger om hvor bra PSU'n jeg bestilte er(Noen sier den er super, andre sier den er skuffende), så vurderer å levere den tilbake og kjøpe enn mindre og bedre, da jeg lurer på om 700W kan bli litt mye. Har ingen planer om å overklokke eller kjøre SLI med det første.

 

Oppsett:

 

- HK : ASUS P8Z68-V PRO

- CPU: Intel® Core™ i5-2500K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz

- RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

- GPU: Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

- SSD: Crucial m4 SSD 2,5" 64GB

- HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

- PSU: OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU

- OS: MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM #NO

- Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK

 

Anbefaler dere å bare beholde PSU'n eller levere den tilbake å kjøp en mindre?

Endret av Geiro2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan aldri ha for mye watt, den trekker bare det som trengs, kan være forskjellig effektivitet som vil spille en rolle om du har maskinen gående 24/7.

Personlig skyr jeg OCZ strømforsyninger, Johnny Guru var ikke imponert og HardOCP ga den "FAIL" i deres test, den duger men er ikke spesielt bra.

Har du råd vil du overleve pent og pyntelig med en Corsair, men den du har vil funke.

Lenke til kommentar

Har hatt 2 OCZ strømforsyninger, i den første begynte vifta å komme med ulyd etter et halvt års tid. Fikk helt ny PSU i erstatning, også en OCZ. Den er i drift i dags dato, og etter 2 år har jeg ingenting å utsette på den. I min andre, mindre brukte maskin, står det en Corsair 550w. Denne er noe eldre, men har aldri vært noen problemer med den.

 

Viften på OCZ CPU-kjøleren min begynte for øvrig også å lage ulyd, etter kun et år. Legg hva du vil i det, av egen erfaring kan jeg si viftene OCZ benytter i sine produkter holder dårlig standard, og jeg vil anbefale andre å velge andre merker.

 

Den du har er kraftig nok, men det skader jo ikke med en ny heller :)

 

Siden dette forumet er fullt av kranglefanter, vil jeg avslutningsvis minne om at dette er basert på egne uttalelser, andre har sikkert ikke opplevd noe negativt med OCZ' produkter.

Lenke til kommentar

Har selv en billig 650 watt strømforsyning med core i7 950 og litt flere harddisker en deg.

 

Har også Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX og det funger bra.

 

Så med mindre de 700 wattene er i dårlig ustabile så burde det være mere en nok.

 

Selv hadde jeg en billig strømforsyning i min multimedia pc for filmavspilling den ødla både blueray og SSD disk når volt gikk over sine verdier.

 

Men tror i dette tilfelle bør det gå bra.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...