Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Vansker med å godta at andre drikker alkohol


Ananassaft

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 19 år gammel gutt, som aldri har drukket, og har ikke behov for å gjøre det enda heller..

 

Problemet mitt er at jeg har et veldig "anstrengt" forhold til alkohol. Jeg føler meg veldig utilpass når venne mine begynner å drikker på fester. Jeg har en tendens til å bli sint på dem, selv om jeg er klar over at de ikke har gjort noe galt. Jeg har ikke hatt noen dårlig opplevelse med alkohol blant foreldre eller voksne under oppveksten, så forstår ikke hvordan jeg kan "hate" alkohol så mye som jeg gjør.

 

Er det noen som har noen tips for at jeg skal kunne begynne å godta at folk drikker rundt meg? Slik situasjonen er nå, så går det utover sosiallivet mitt - fordi jeg ikke "klarer" å være på fester hvor alkohol er innblandet..

 

Og eventuelt; Noen som har forslag på andre alkoholfrie aktiviteter som foregår i helga, hvor man kan bli kjent med nye folk?

 

Vet ikke helt om dette er riktig sted å legge det på forumet, men fant ikke noe andre sted som passet bedre.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt deg å prøve sakene sånn at du vet hva du "blir sint på". Liker du ikke opplevelsen så er det fair enough.

Kan jeg spørre hva som har gjort at du aldri har drukke t alkohol? Da jeg var liten fikk jeg da smake på vinen av mine foreldre bla.

Og jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke hadde hatt en runde (eller ti) med alkoholen innen de var 16-17.

 

Juvente er også en organisasjon som er full av raringer (IMO), bare så du er klar over det. De er ikke akkurat en "nøytral" rusfri-aktivitetsgruppe.

DNT-ung er nok ganske bra hvis du liker deg godt utendørs ;)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Var sterkt imot alkohol jeg også før jeg fikk smaken på det. Ta deg ei øl :)

 

Å ta seg en øl, er nok ikke et alternativ for meg. Jeg ønsker bevist og være avholds, og har ikke planer om å teste ut å drikke heller. Uansett, takk for forslaget :)

 

Jeg ville anbefalt deg å prøve sakene sånn at du vet hva du "blir sint på". Liker du ikke opplevelsen så er det fair enough.

Kan jeg spørre hva som har gjort at du aldri har drukke t alkohol? Da jeg var liten fikk jeg da smake på vinen av mine foreldre bla.

Og jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke hadde hatt en runde (eller ti) med alkoholen innen de var 16-17.

 

Juvente er også en organisasjon som er full av raringer (IMO), bare så du er klar over det. De er ikke akkurat en "nøytral" rusfri-aktivitetsgruppe.

DNT-ung er nok ganske bra hvis du liker deg godt utendørs ;)

 

Som nevnt over, har jeg ingen planer om å prøve alkohol, så det er nok ute av bildet :)

 

Jeg har ikke drukket alkohol som mindreårig, fordi jeg syntes det var riktig at det ikke er lov under 18 år. når jeg ble 18, så hadde jeg den innstillingen at alkohol er et giftstoff for kroppen - som er noe av grunnen til at vi får den rusen som vi gjør, og at jeg ikke har behov for alkohol for å ha det gøy. Den tredje grunnen, har vel litt med at jeg tester min egen viljestyrke og stahet, for å finne ut om jeg vil uten problemer være avholds resten av livet :)

 

Jeg fikk i går svar fra en person over PM med gode svar på mine spørsmål, så markerer denne som løst jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke noe særlig på det, men nå går jeg ikke så ofte ut på fest/byen noe særlig heller. Vanskelig å gi råd i grunn.

 

Jeg personlig blir litt sur hvis mine venner skal på liv og død spørre meg hver gang om jeg skal ha noe å drikke.

 

Ja har hatt det problemet selv - angående såkalt "drikkepress". Venner har en tendens til å mase så mye på deg om at du ikke drikker iløpet av en kveld, så kvelden på en måte blir ødelagt. du får ikke mulighet til å kose deg, når det er et konstant mas..

Det er ihvertfall slik jeg føler det

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke noe særlig på det, men nå går jeg ikke så ofte ut på fest/byen noe særlig heller. Vanskelig å gi råd i grunn.

 

Jeg personlig blir litt sur hvis mine venner skal på liv og død spørre meg hver gang om jeg skal ha noe å drikke.

 

Ja har hatt det problemet selv - angående såkalt "drikkepress". Venner har en tendens til å mase så mye på deg om at du ikke drikker iløpet av en kveld, så kvelden på en måte blir ødelagt. du får ikke mulighet til å kose deg, når det er et konstant mas..

Det er ihvertfall slik jeg føler det

Jeg vil si, med unntak av min 18 år bursdags feiring så pleier de fleste å gi seg etter en gang, så tenker jeg ikke særlig på det noe mer.

 

Men ja, det er litt surt av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...